inväjning av benskydd??

Sv: inväjning av benskydd??

Kunde inte sagt det bättre själv.

På sin höjd att hästarna haft reflexer på innan och det kanske vant dem lite också, men annars tar jag bara på skydd.

Jag sätter bara på dom, har aldrig varit några problem med någon av hästarna, alla har accepterat dem direkt. Hästarna är ju vana att man gör "allt möjligt" med dem, och sålänge benskydden är rätt anpassade (dvs lagom storlek) så ser jag ingen anledning till att de inte ska acceptera skydden.

Jag sätter oxå bara på dem.

Men terrängskydd och lindor på alla 4 rider jag med hemma innan jag har det på träning eftersom jag alltid har låga skydd bak annars. Lika så satte jag på ett skydd i taget de första terrängträningarna med unghästen och gick ett varv mellan då han tyckte det var lite äckligt bak med både höga skydd och boots.

jag sätter också bara på dem.
om hästen mot förmodan skulle bli så orolig att det blev farligt (sparkar eller slår som en dåre) så backar jag lite och börjar med hästen ska acceptera att rep svingas runt alla benen och jag ska kunna peta med tex ett dressyrspö över hela benen innan jag sätter på skydden. Man kan också sätta på dem korts stunder när hästen precis kommit in och fått mat, då brukar de inte bry sig alls :)
Men jag har aldrig varit med om eller hört några vilda protester mot vanliga benskydd- bara lite ökad benaction :D

Sätt bara dit dom. Brukar inte vara nån större fara. Hästen kanske lyfter mer på benen än vanligt men det går över

jag började med bara lindor. Sedan började jag använda skydden, det var lättare än att bara använda skydd från början! :)

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 658
Utrustning Jag tänker främst på frambens senskydd, 'reflexgula" med reflexer. Finns sådana övh i strl Shettis? Har letat och letat men hittar...
Svar
3
· Visningar
227
Senast: WildHorse
·
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
317
Senast: Jeps
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
444
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka