Introducering av ny valp...

V

ViggoVilding

Har idag köpt en till Jack russel valp, en hane på 9 veckor. Har redan innan en hane på ett och ett halvt år.

Men till saken, den gamle hunden är helt paralyserad av den lille. Han går efter honom och slickar och buffar och sedan tar han tag i honom och juckar på honom. Jag har försökt med alla slags tillsägelser även började ta fram och kasta bollar något han i vanligt skulle kunna döda för. Men vad ska jag göra?! Kommer det alltid vara så här? Det är ju inte kul att behöva sära på dem eller sitta som en vakt varje sekund...

Sv: Introducering av ny valp...

Jag gissar på att det kommer att sluta snart. Tänk på att din "vuxna" vovve är ganska nyligen könsmogen.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 924
Senast: Ragdoll
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
6 480
Senast: TinyWiny
·
Hundträning Jag ska få hem en valp efter årsskiftet och funderar och planerar redan nu. Jag har en vuxen hund som både är genomsnäll men också har...
Svar
3
· Visningar
1 287
Övr. Hund Jag vet att det finns oräkneliga trådar om detta, men men. Valpen är nu 14 veckor. Hon är nästan otäckt intelligent och lättränad...
Svar
1
· Visningar
1 720
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna
  • reservdelar till klösträd