Du tolkar både rätt och fel
Lusten att äta både finns och inte finns.
Introduktionen för magen är väl som allt annat nytt, vänja vid lite i taget.
Jag slutade äta kött för att jag inte gillade tanken på att äta en vän, då var jag en 13-14 år gammal och jag gillade både smak och konsistensen av kött men valde att avstå kött av etiska skäl.
Det har utvecklats till en kombination av att jag inte vill äta djur (eftersom jag ser djur som vänner) och jag vill inte stödja produktionen av djur som om de vore ting utan känslor och värde.
Jag har lite svårt att förklara hur jag förhåller mig till kött, det är lite komplext.
Nu under julen så har jag ätit två skivor julskinka, det var gott. Men jag äter ren skinka, ingen senap eller macka utan enbart skinka. Jag lyckas inte blanda skinkan med annat - då blir det äckligt av någon anledning.
Någon gång under alla år har jag ätit grillat, det fungerar också om jag får äta det som en ren köttbit.
Men korv, köttfärs, grytor etc, fungerar inte.
Jag har inte ätit något kött alls. Varken fisk, fågel, eller annat som haft ett liv. Mejeriprodukter och ägg har jag ätit.
Mina funderingar på att börja äta kött igen handlar enbart om griskött..
hur man går tillväga för att vänja sig vid tanken på att det är "okej" att äta, hur man gör för att vänja sig vid att ha djur i maten igen.
Kroppen vänjer sig nog , det är min hjärna som har problem att tänka kött som "mat"
Jag har inte funderat kring den här frågan, vilket speglas i min snurriga text...