Intresserad av Hempling?

M

Mintpastillen

Hej!
Försöker utbilda min islänning enligt Hempflings rid- och hanteringsmetoder. Är roligt och hästen lär sig fort. Allt som beskrivs i "Dansa med hästar" verkar funka.:banana:

Mitt "problem" är att jag än inte träffat på någon annan som håller på med det här. Finns det inget intresse här i västernorrland för det här?

Vore ju superkul om man kunde träffas eller kanske t.o.m. ta hit Hempfling någon gång för en workshop. Se info på www.hempling.com.

Sv: Intresserad av Hempling?

Hej!

Jag har nyligen tagit mig igen "Hästarnas budskap" och ska ge mig i kast med "Dansa med hästar".
Har läst den tidigare och använt det lite och tyckte det funkade bra men tyckte ändå inte riktigt jag förstod så nu ska jag läsa igen :)

Har själv en unghäst på 2½ år så riddelen får vänta lite för jag är bara på det stadiet att jag sitter och rider ut i skogen i skritt och trav en stund och sen vänder vi hem och känner oss grymt stolta :D

Det finns ju en sida för ett gäng som håller på med Hempflings metoder..på NH om du söker på Hempfling tror jag du kan hitta länken...har den inte i huvudet tyvärr.

Sv: Intresserad av Hempling?

Hempfling var i Stockholms-trakten i somras och ska dit i sommar igen. Dyrt som bara den och en bra bit att åka, men kanske kan det vara värt det ändå.
www.kfh.nu

Jag var aldrig där i somras, funderar på om det är värt pengarna att åka dit i sommar..

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 449
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 906
Ridning Kände mig väldigt träffad av den här artikeln: https://www.hippson.se/blogs/mariayttermyr/crossover.htm Finns det fler...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 384
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar