Intressant?

kkristoferson

Trådstartare
Min häst lastar sig själv, har aldrig varit några problem.
Idag skulle vi till hästtandläkaren och jag är LIVRÄDD för (människo)tandläkaren, och allt som hör till, sprutor och så vidare.
Gissa om han gick på?
NIX, det var tvärnit. Snacka om att de kan läsa oss som öppna böcker.

Sv: Intressant?

Jodu, hästarna läser av oss tvärt! Det har hänt att jag skulle gå och hämta min pålle och var irriterad, frustrerad, arg över något.
Pållen kände av det med en gång!! Nänä, farligt, matte arg! Min pålle som i vanliga fall kommer och möter mej vänder om och går ifrån mej!

Då gäller det att lugna ner sej och tänka positiva tankar. Visst är det konstigt?

Så sant så sant..... :rofl:

Är man ur fas eller på dåligt humör eller vad det nu är så fungerar det sällan toppen att hantera hästar.

Efter att gjort missen under mitt första år som hästägare (ca 20 år sen) att rida när jag var på uselt humör har jag lovat mig själv att aldrig göra det igen. Det blir så himla orättvist mot alla parter. Bättre att pyssla/mysa sådana dagar så att man blir på bättre humör.

Vid lastning brukar jag be kompisen lasta framför allt inför klinik besök o d.

Så sant så sant..... :rofl:

Är man ur fas eller på dåligt humör eller vad det nu är så fungerar det sällan toppen att hantera hästar.

Efter att gjort missen under mitt första år som hästägare (ca 20 år sen) att rida när jag var på uselt humör har jag lovat mig själv att aldrig göra det igen. Det blir så himla orättvist mot alla parter. Bättre att pyssla/mysa sådana dagar så att man blir på bättre humör.

Vid lastning brukar jag be kompisen lasta framför allt inför klinik besök o d.

Borde verkligen ha tänkt på att låta någon annan lasta :) Så får det bli nästa gång.

Och åt andra hållet också - när min unghäst strulade en massa varje gång jag red ut på honom hade jag fått lite råd från en kompis. Och jag tror han kände min målmedvetenhet och lite "stridsvilja" också, för han strulade inte en enda gång på nästa ridtur :D.

Eller som helt nyligen, när mitt nya sto hade kastat av mig och jag var så ledbruten att min dotter fick ta in och ut hästarna varje kväll. Så en kväll hade dottern slocknat direkt efter skolan, så jag fick göra det själv. Jag var lite skraj över att vara så stel och öm, och tänkte att nu jäklar är det nolltolerans på strul. Och stoet gick så försiktigt och fint som aldrig förr...!

Så ni kom inte iväg? Hoppas på det bästa när ni väl gör det *håller tummar* Säg till om du vill ha hjälp nån dag!

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 765
Senast: Anonymisten
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 957
Senast: zarmino
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 902

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka