Intimrakning.

Jag får inte riktigt till det, även om jag använder specialrakkräm och handsprit efteråt. Stubben blir så hård att jag får brännmärken.

Jag kör Veet.

Oh, spännande! Vad kostar det?
Jag har betalat drygt 4000 kr för tre behandlingar. Blonda, röd och grå håriga funkar det inte på -tydligen. Perfekt för behandling är vit hy mörka hår. Jag som närmar mig 50 har ju fått lite grå hår mellan benen:D Men det gör ingenting. Det är mjukt och fint ändå....

Har för tillfället gett upp rakning och kör med hårborttagningskräm istället på bikinilinjen. Blir inte lika bra som (de få) gångerna rakning gått helt felfritt. Men det händer så sällan att jag hellre har nåt hårstrå kvar för att ha missat nån fläck med kräm än att prickar/kliande stubb efter rakning.

Jag har betalat drygt 4000 kr för tre behandlingar. Blonda, röd och grå håriga funkar det inte på -tydligen. Perfekt för behandling är vit hy mörka hår. Jag som närmar mig 50 har ju fått lite grå hår mellan benen:D Men det gör ingenting. Det är mjukt och fint ändå....
Så man blir grå även där alltså! :o:D

Jag gav upp på att raka mig för flera år sedan. Det går inte. Ser ut som Tjernobyl efteråt. Vaxade i flera år och det funkar bra, men sen kostade jag på mig att ta bort håret med laser. Så värt!

Jag har en sån silk expert ipl, den tar inte bort håret permanent (vilket jag bara gillar), men det håller sig borta länge iaf :)
Funkar bra på mig med blek hy och mörkt hår

Hur får ni till det?
Blir röd direkt, känns det som.
Jag ansar och rakar vissa delar, ej allt. Men vid troskanten blir det ömt direkt stubbet kommer (vilket inte tar allt för många dagar).

Vad är er hemlighet?

Jag vill inte ha diskussion om varför rakat/inte rakat.
Det var någon här på forumet som tipsade om en sak som jag tycker fungerar. Helt ovetenskapligt, vem vet det kanske är farligt :p

Men jag rakar bara bikinilinjen och först tvål såklart, rakning torkning och sedan deo med alkohol rollad över där jag rakade. Jag brukade ha inflammerade inåtväxande, röda uppstående fula blippar och ont osv. Men jag har inte haft det sedan jag provade med deo (och tänk på då att det är själva bikinilinjen, jag skulle aldrig ha deo i fiffi)

Gissningsvis så kanske sårtvätt eller ngt hade varit grejen egentligen.

Det var någon här på forumet som tipsade om en sak som jag tycker fungerar. Helt ovetenskapligt, vem vet det kanske är farligt :p

Men jag rakar bara bikinilinjen och först tvål såklart, rakning torkning och sedan deo med alkohol rollad över där jag rakade. Jag brukade ha inflammerade inåtväxande, röda uppstående fula blippar och ont osv. Men jag har inte haft det sedan jag provade med deo.

Handsprit
Jag får också mycket av dessa saker och tycker det hjälper bra. Inte allt men 90% kanske. Eget påtitt, så vet inte heller om det är rekommendabelt. Men hur farligt kan handsprit på huden vara?

Vad glad jag är man och slipper det här med rakning då jag har en kompis som försökt sig på det här men fick samma problem som ni

After shave? Det är ju antiseptiskt och gjort för ändamålet. Finns särskild som är till för intimrakning (någon tipsade tidigare i tråden) men det funkar också bra med sådan som är till för mansansikten.

Jag lasrar också, först 6 gånger IPL och nu 3 gånger alexandritlaser och saaaakta, sakta försvinner det, men det tar tid och kostar. Kör med Veet tills allt är borta.

Svarar som i andra trådar i ämnet. För mig funkar varm hud, bra med lödder, vass hyvel och inget "gnuggande" med hyveln på olöddrig hud utmärkt. Slätt, inga noppor, inga inväxta hår eller annat klater.

Jag försökte några år, men gav upp. Fanns inget sätt som funkade. Jag har fel färg för laser, så det funkar inte heller.

Så det får vara som det är helt enkelt.

Hur får ni till det?
Blir röd direkt, känns det som.
Jag ansar och rakar vissa delar, ej allt. Men vid troskanten blir det ömt direkt stubbet kommer (vilket inte tar allt för många dagar).

Vad är er hemlighet?

Jag vill inte ha diskussion om varför rakat/inte rakat.
Jag har aldrig några bekymmer, rakar varje gång jag duschar med vanlig tvål. Har en Gillette som egentligen är till för män.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har kommit till en punkt där jag känner att jag behöver shapingtrosor att ha under klänningar. Jag fullkomligt hatar när...
Svar
2
· Visningar
511
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 055
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Jag pressar tänderna när jag sover vilket gör att jag får ont i nacken och huvudvärk väldigt ofta. Dock stämmer inga av...
2
Svar
33
· Visningar
1 815
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar