Intimrakning.

YaHilweh

Trådstartare
Hur får ni till det?
Blir röd direkt, känns det som.
Jag ansar och rakar vissa delar, ej allt. Men vid troskanten blir det ömt direkt stubbet kommer (vilket inte tar allt för många dagar).

Vad är er hemlighet?

Jag vill inte ha diskussion om varför rakat/inte rakat.

Gillette mach3 rakhyvel (den som vibrerar), Rfsu intim easy shave gel och rfsu cooling balm efteråt är mitt sätt. Rakar bara medhårs utom på enstaka ställen. Oftast får jag varken utslag, inväxta hårstrån eller stubb som kliar.

Jag blir väldigt irriterad om jag rakar ofta. Ska jag hålla efter ordentligt måste jag raka ofta och det funkar inte. Jag löser det genom att inte raka så ofta som egentligen behövs. För mig är det ok, måste inte vara slät hela tiden utan står ut med lite hår då och då..

Jag har gett upp. Har införskaffat en intimrakapparat att trimma med (lämnar 2-3 mm) och köper bikinitrosor i boxermodell. Enstaka hår som hamnar utanför noppas med pincett.

Har provat det mesta (deo, kallt vatten, asolsprit, rakhyvel X, Y och Z, intimkrämer etc etc) men det blir svinirriterat, prickigt, rött och svullet hur jag än gör :down:

Hur får ni till det?
Jag ansar och rakar vissa delar, ej allt. Men vid troskanten blir det ömt direkt stubbet kommer (vilket inte tar allt för många dagar).

Vad är er hemlighet?

Kör med en Venus rakhyvel, varierar handtag och ”huvud” efter nyheter och rakar med duscholja eller balsam, blir alltid lika fint!
Är dock noga med att skrubba kroppen en gång i veckan så att inga döda hudceller finns kvar, är mycket noga i ljumskar och även stjärt och de yttre delarna där låren möter fiffi, givetvis inte ”i själva” :)

Annars är vaxning det jag föredrar (på salong, kör rubbet) men emellan gångerna när jag inte får ihop schemat duger rakning minst lika bra :)

Hur får ni till det?

Vad är er hemlighet?

Borde inte det vara lätt åtgärdat genom att raka vid troskanten så fort det kommer stubb, eller byta trosmodell (om du inte vill raka så ofta som der "behövs")?

Vaxar och använder veet kräm. Vaxar ljumskar + lår sen kör jag veet på mer intima områden. Funkar skitbra. Inte röd och allt försvinner. Har en ipl från Lumea som jag ska börja använda men ska ha tid för det också...

• Gilla
Reactions: rtf
Trådkapar lite: kan man vaxa bikinilinjen själv?

En tjej jag mötte här i Aus för längesen vaxade sig själv. Använde "sockerremsor" och vax från supermarket som man hettar upp med varmt vatten.... på henne fungerade det.

Men är det att rekommendera?
Så dyrt att göra det på salong varje gång...

En tjej jag mötte här i Aus för längesen vaxade sig själv. Använde "sockerremsor" och vax från supermarket som man hettar upp med varmt vatten.... på henne fungerade det.

Bara bikinilinjen tror jag funkar fint att göra själv, det gör inte ondare än att vaxa benen i mitt tycke. Vill man köra brasiliansk så gör det så jädra ont att jag aldrig hade klarat av att göra det på mig själv :nailbiting: och därför gladeligen gått till salong för att istället bli torterad av någon annan!

Ska du bara göra bikinilinjen och inte hela fiffi fungerar det utmärkt, finns små burkar med hårt vax just för intim som du värmer i micron, låter svalna och sen vaxar man :) Blir ganska små remsor så det är ju inte skönt (krävs ”många ryck” men fint blir det :) Jag vet att jag tog en smörkniv och bredde ut mer än som var tanken (tänk en kniv med vax på ”varje sida” och så drar du i själva vaxet bara som på salong, blev kanon det med :)

Hur får ni till det?

Vad är er hemlighet?

Vet inte om jag har tålig hud.
Rakar bort rubbet, råkar kors och tvärs med en "herrhyvel" och nåt billigt rakgel från Ica :)

Kan bli lite irriterad om jag har trosor med spetskant ibland.

Jag noppar! Det är det enda som fungerar någorlunda på mig. Dessutom håller det sig borta längre. Resten rakar jag med vanlig hyvel.

Använder vassa hyvlar, märke spelar ingen roll, mycket raklödder och vatten. Drar på deo efteråt. Inga prickar eller irriterat. Rakar varannan dag. Jag rakar bort allt hår.

Jag har gett upp rakhyvel, vax och epilator. Inget fungerar bra. Har istället köpt en trimmer/rakapparat. Braun silk epil :up:

Jag tror att det är väldigt individuellt hur känslig man är, men en sak jag har lärt mig är att det är avgörande att duscha och tvätta väldigt noggrant före med [valfri tvål/medel], gärna två gånger. Minsta slarv straffar sig.
Hyfsat ny hyvel och ICA rakgel funkar fint imho.

Kör med en Venus rakhyvel, varierar handtag och ”huvud” efter nyheter och rakar med duscholja eller balsam, blir alltid lika fint!

Lånar tråden p.ga. samma problem som TS, och det fetmarkerade, menar du vanligt balsam till håret eller nått speciellt rakbalsam? Med vänlig hälsning trög.

Rakar med kokosolja och det funkar för mig. Efteråt slänger jag på mig klänning/kjol och skippar trosorna. När jag "måste" ha på mig trosor så blir det sådana mjuka utan sömmar. Äger typ inga tighta byxor men det skulle jag också undvika första dagen/dagarna.

Hur får ni till det?

Vad är er hemlighet?

Jag kostade på permanent hårborttagning. Jag har gjort två behandlingar (1 kvar) och kan inte med ord säga hur nöjd jag är!! Det är så lent och mjukt och att slippa stubben som kom redan efter några timmar är värt varenda spänn. Jag gjorde de mest intimaste delarna.

Jag kostade på permanent hårborttagning. Jag har gjort två behandlingar (1 kvar) och kan inte med ord säga hur nöjd jag är!! Det är så lent och mjukt och att slippa stubben som kom redan efter några timmar är värt varenda spänn. Jag gjorde de mest intimaste delarna.

Oh, spännande! Vad kostar det?

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har kommit till en punkt där jag känner att jag behöver shapingtrosor att ha under klänningar. Jag fullkomligt hatar när...
Svar
2
· Visningar
511
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 055
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Jag pressar tänderna när jag sover vilket gör att jag får ont i nacken och huvudvärk väldigt ofta. Dock stämmer inga av...
2
Svar
33
· Visningar
1 815
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar