internet bedrägeri

springsten

Trådstartare
tänkte bara varna än en gång för internet bedrägeri.
Dum som man är så litar men på att folk är ärliga men inte då...:grin:

Mitt fall så handlade det om en Ponny Puta och inga stora pengar, men ändå. Säljaren har annonser ute på flera ställen så använd pay pal eller liknande. (Säljer även hjälmar och ridkläder)
Hon är polisanmäld och de ställen där jag har upptäkt att hon har annonser på har jag kontaktat. :devil:

Sv: internet bedrägeri

Kunde ju vara intressant att få reda på vad detta bedrägeri innebär. :) Dvs vad anser du var bedrägligt i beteendet.

Betalade du en vara som du aldrig fick? Eller fick du något helt annat mot vad du trodde du köpte? Eller något annat?

kan ju vara så att posten slarvat!

om man aldrig har skickat paketet med bussgods som var avtalat, så har de heller inte slarvat bort något paket! :grin:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 666
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Idag insåg jag att det här inte är hållbart längre. Jag gillar mitt jobb, mina kollegor och är duktig på det jag gör. Tyvärr finns det...
Svar
15
· Visningar
2 048
Senast: _Taggis_
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 236
Ekonomi & Juridik I slutet av september 2013 köpte vi en ponny till vår dotter av en hästhandlare för 15000 kr. Ponnyn köptes som barnponny/nybörjarhäst...
Svar
6
· Visningar
2 891

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka