Internationellt?

Q

Qyenn97

Undrar bara en sak, jag och min kompis diskuterade en sak i stallet, hon sa nämligen att det inte fanns något som hette INTERNATIONELLA tävlingar i Sverige, att det bara fanns det utomlands, sen sa hon att Globen är en nationell. Stämmer verkligen det?:confused:

Sv: Internationellt?

Nej det stämmer inte. Det finns internationella tävlingar i sverige med. Bland annat Globen, Falsterbo, Göteborg och en del till. För att få veta vilka kan du kolla på SvRF:s sida under tävlingar.

Klart det finns, eftersom att internationella ryttare kommer till Sverige från andra länder. Till tex Globen, Göteborg, Norrköping osv..

jo jag var säker på att det fanns, men hon är en sån som alltid har rätt;) Hon ger sig aldrig.

Haha jo jag vet hur det är, känns som att mycket hästfolk är just så :angel:

Fråga henne varför Globen tävlingarna då heter "Stockholm International Horse Show" ! :D .

Med internationella tävlingar menas tävlingar där ryttare från andra land också deltar, och självklart har vi såna i sverige!

Fast är inte internationella tävlingar som har blivit godkänd av FEI?
det finns ju nationella tävlingar i sverige där utländska ryttare startar danskar tillexmeplt. och det blir inte en internationell tävling bara för det.

mja, utländska ryttare får starta i nationella tävlingar i sverige åxå.

internationella tävlingar följer FEIs reglemente och inte det svenska, och de har statusen internationell (kan vara andra kval mm till dessa tävlingar) man måste dessutom ha internationell licens för att starta mm.

okej tack för alla svar, ska fråga det, om Globen;)

Qyenn97 skrev:
Undrar bara en sak, jag och min kompis diskuterade en sak i stallet, hon sa nämligen att det inte fanns något som hette INTERNATIONELLA tävlingar i Sverige, att det bara fanns det utomlands, sen sa hon att Globen är en nationell. Stämmer verkligen det?:confused:

Det finns FEI tävlingar inom alla discipliner där ekipage från andra länder och det egna landet kan starta i. Det krävs då speciella licenser och pass för att tävla internationellt. Tävlingarna finns givetvis även i Sverige, liksom i andra länder.

Hälsning Maja

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 693
Senast: Amha
·
  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
16 248
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 748
Kropp & Själ Jag opererade bort ett diskbråck i ländryggen i januari, och funderar nu över hur jag ska agera i framtiden. Enligt anteckningar från...
Svar
3
· Visningar
593
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka