"Integrerat kök"?

Duplo

Trådstartare
Kikar på bostäder och stötte för första gången på en term som jag inte riktigt får ihop. Vad menas med integrerat kök? Google vill inte riktigt ge klarhet i det. Gissar på att det betyder att kök är ihopslaget med exempelvis vardagsrum? En öppen planlösning helt enkelt?

Har ni exempel får ni gärna lägga in bilder!

Sv: "Integrerat kök"?

De menar inte att det är vitvarorna som är integrerade då? Många bygger ju in tex diskmaskin med samma lucka som skåpen så den inte syns. Samma med kyl /frys etc.

Det är nog typ som kokvrå fast det ändå är ett riktigt kök, dvs att endel av vardagsrummet är kök. Att det är byggt så att det inte går att stänga någon dörr till köket.

Fast det brukar ju kallas öppen planlösning?
Om du menar så som jag har det. Ligger i soffan på bilden:
1157540_10151619868256158_942912102_n.jpg

Ett integrerat kök är för mig när vitvarorna är inbyggda i själva köket. Alltså, de är inte fristående och kan plockas bort, utan de sitter inbyggda i skåpen.

Men är det inte bara luckor utanför då? Eller måste man byta hela köket om en vitvara går sönder?

Svarar alla på samma knapp!

Har nu flyttat in i densamma lya som annonserades ut med "integrerat kök". Det är en öppen planlösning, dvs kök och vardagsrum är samma rum. Precis som på bilden som ni lade in. Vitvarorna går att flytta på och är inte gömda bakom några skåp. Det finns ingen köksö eller liknande. Så min slutsats är att det betyder att köket är sammanslaget med vardagsrummet. :D

Liknande trådar

Fritid Jag är egentligen en lantis. Gillar inte städer, har historiskt sett varit rätt ”kulturellt ointresserad” och känner mig jättebortkommen...
2
Svar
28
· Visningar
811
Senast: Kirre
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 336
Senast: lundsbo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 090
Senast: kma
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 301
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård