Inte villig att böja sig

S

sandia

Hej!
Grannens häst har svårt/vill inte ställa sig?!
Han är nu 23 år skulle jag tro men ändå pigg och fräsch.
Han har varit dressyr häst och tävlat upp till L;A tror jag de va eller ev MSV dressyr. Nu helt plötsligt har han slutat bli villig att böja sig.

Min teori är att han inte riktigt orkar så han nu har stått ett tag eller mest varit ute i skogen och inte så mkt uppmjukande övningar. Att han nu när han är 23 år och "står" ett tag att han blir stel?

Kanske jag skulle råda henne att rida mycket serpentiner och uppmjukande övningar + stretcha efter träningen?

Nån annan som har nån teori eller ngt tips?

/S
 

Liknande trådar

Träning Jag själv gillar när det står står klart och tydligt vad jag ska göra med min häst om dagarna för att få en sån varierad träning som...
Svar
2
· Visningar
594
Hästvård Min häst har känts stel och lite ovillig i ridningen senaste tiden. Har haft ut ET som har konstaterat att han har väldigt ont i nacken...
Svar
6
· Visningar
2 424
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 246
Hästhantering Hej! Ny här så vet inte riktigt hur detta går till men hoppas på svar från någon. Har skaffat ny medryttarhäst för ett tag sen, en...
2
Svar
31
· Visningar
2 724

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp