inte igen!

Sv: inte igen!

Vad skönt att ha fått ett datum :)
Håller tummarna för att allt går bra och att bebis hjärta håller sig friskt :)

Vad kommer hända när bejbis kommer ut, alltså med hjärta och så, vet man det ännu?

anledning till att det blir igångsättning och inte snitt är att dom vill bäbis en chans att rätta till sig själv.
ni vet ju att det är väldigt stressande och påfrestande för barn att bli födda vaginalt, det har ju sina anledningar, vätska ska pressas ur lungorna och stesshormoner ska trigga igång andning.
dessa hormoner kan tydligen påverka även hjärtat, som oftast slår lugnare när bäbis väl är ute...

dom har inte sagt detta rakt ut men jag TROR att dom vill se om det hamnar i sinus, alltså normal rytm, när det blir fött.

gör det inte det, så kopplas EKG och dom gör ett UL och försöker utröna vad den egentliga orsaken till rymten är. (efter att fleaniniden, den verksamma substansen i medicin gått helt ur kroppen)

medicin i första hand och om medicin inte funkar och felet är av sådan natur som tillåter det, operation.

Vad skönt att ha fått ett datum :)
Håller tummarna för att allt går bra och att bebis hjärta håller sig friskt :)

åh, du anar inte hur skönt det är!
efter en helvetisk natt med ett bäcken som verkar leva sitt egna paralella liv så var det förta ja tänkte i morse: 15 dagar, 15 dagar.

:D

Liknande trådar

Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
1 034
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 245
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
33 559
Senast: iNHALE
·
Hundhälsa Hej jag undrar om det är någon annan som gett librela till hund för smärta och vad ni valt att istället ge nu när librela är...
Svar
12
· Visningar
11 810
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka