Inte fredag den 13de

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men det var ändå så det kändes idag. Jag vaknade på rätt dåligt humör, sur och irriterad. Det i sin tur gav mig huvudvärk. På jobbet var det en del som strulade och ett tag satt jag där vi datorn, knöt nävarna och hade bara lust att skrika. Jag gjorde inte det utan låtsades att allt var som vanligt.

Jag funderade lite på om det var någon bra idé att rida idag, men åkte ändå till stallet ändå.

En av hästarna som är inhyrda där, brukar alltid komma fram till mig i hagen när jag ska hämta fröken frieser. Han har verkat väldigt social och trevlig. Idag stod han i stallgången medan ägaren borstade. Jag stannade till och hästen stoppade huvudet i famnen på mig så vi stod och gosade en stund. Då fick jag veta att han inte var särskilt social mot alla. Vissa får inte ens bjuda honom på en morot. Han väljer sina människor tydligen. Smickrande att han tydligen godkänt mig :)

Jag bestämde mig för att ta friesern på en promenad innan uppsittning idag. Det var rätt nyttigt märkte jag då jag fick se lite mer av hur hon funkade. Hon betedde sig likadant som om jag hade varit uppsutten och det var intressant att notera. På hemvägen tränade vi lite halter via kroppsspåket. Det tog inte lång tid innan hon förstod vad jag ville. Hon är läraktig.

Sedan red jag en stund på gärdet. Det blev inte så mycket ridet, men hon kändes rätt okej idag och verkade nöjd när vi avslutade. Underlaget är ju något tungt så även om man inte travar så får hon ändå jobba lite.

Nu måste jag nog ta mig i kragen och laga mina chaps inför i morgon då jag ska rida raggig småfet ponny i snobbiga kläder :p Bättre sent än aldrig men jag vet inte varför jag alltid måste vänta med sånt fix ända till sista stund.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 174
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var liten hade jag en så kallad "bästis" liksom så många andra småtjejer. Har kanske nämnt henne här i min dagbok tidigare, jag...
Svar
0
· Visningar
544
Senast: miumiu
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 859
Senast: Tofs
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I brist på sysselsättning så blir det ett blogginlägg igen. Till vilken nytta vet jag inte förutom att jag får något att göra en stund...
Svar
10
· Visningar
1 852
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama