Ansluter mig till tråden i hopp om lite råd. Mitt huvud kan inte reda ut det här
Jag har aldrig dejtat. Några personer har varit intresserade av mig och jag har alltid, även om jag varit intresserad tillbaka, dissat dem innan det ens hunnit bli till "dejtande". Och på något dumt sätt så har det varit skönt att ha den "makten". Har aldrig själv tagit första steget. Går inte att bli sårad då liksom.
Men! Nu har jag kärat ner mig totalt i en kollega som jag jobbat med under sommaren. Till saken hör att han nästa vecka slutar på mitt jobb och flyttar till en annan stad. (så skulle det skita sig så behöver jag ju inte träffa honom på jobbet eller springa på honom på stan liksom)
Jag har ingen aning om han är intresserad av mig, eller om han ens är singel, men vi har pratat väldigt mycket om allt och inget och vi klickar väldigt bra.
Ska jag ta risken att bli dissad, och visa att jag är intresserad? Hur isåfall? Vi jobbar väldigt sällan samma tider så det är inte ens säkert att vi kommer ses igen. Men jag har hans mobilnummer....
Detta känns såååå läskigt (jag är en tönt jag vet), och ena delen av mig vill bara släppa det hela och gå vidare, å andra sidan så känner jag att det kanske är dags att jag tar mig i kragen och lär mig att ta första steget.
Vad är det värsta som kan hända???? Är det värt risken?