Inte bara nätdejting - Baksidan.

Jag lade upp en bild på mig själv i stallvinteroverall och mössa till slut. Fick då noll svar från runkare, däremot napp på nuvarande man.

En sån snubbe som du beskriver hade jag blockat efter första mejlet och inte brytt mig om att svara. Om jag får gissa vad hans nästa drag var så handlade det säkert om att "busa och mysa". :turd:

Varför svarar du ens?

(Lägger ingen skuld på dig. Det är han som är hjärndöd. Men jag förstår inte varför du svarar.)

Fast det där får mig att vilja bita i närmaste kudde för att hindra avgrundsvrålet av frustation.

Det spelar ingen roll att du poängterar att du inte lägger någon skuld på TS, indirekt gör du det ändå när du ifrågasätter varför TS svarar. Jag hade också svarat! Om inte annat för att sakligt bemöta hans inviter med ren argumentation som belyser varför han förmodligen (och förhoppningsvis) aldrig kommer att få napp på det sättet.
Inte bara för min egen skull utan för alla andra kvinnor han skickar till som inte vågar/orkar bemöta hans beteende.

Jag tror inte på att tiga ihjäl problemet.

Fast det där får mig att vilja bita i närmaste kudde för att hindra avgrundsvrålet av frustation.

Det spelar ingen roll att du poängterar att du inte lägger någon skuld på TS, indirekt gör du det ändå när du ifrågasätter varför TS svarar. Jag hade också svarat! Om inte annat för att sakligt bemöta hans inviter med ren argumentation som belyser varför han förmodligen (och förhoppningsvis) aldrig kommer att få napp på det sättet.
Inte bara för min egen skull utan för alla andra kvinnor han skickar till som inte vågar/orkar bemöta hans beteende.

Fast jag tycker att det är du som, i någon mån, lägger ansvaret på TS genom att tycka att man ska svara. Det bör vara högst frivilligt att delta i slagsmålet med väderkvarnarna.

Jag lade upp en bild på mig själv i stallvinteroverall och mössa till slut. Fick då noll svar från runkare, däremot napp på nuvarande man.

En sån snubbe som du beskriver hade jag blockat efter första mejlet och inte brytt mig om att svara. Om jag får gissa vad hans nästa drag var så handlade det säkert om att "busa och mysa". :turd:
Jag tror att han ville be om nakenbilder. Eller skicka en kukbild.

Fast jag tycker att det är du som, i någon mån, lägger ansvaret på TS genom att tycka att man ska svara. Det bör vara högst frivilligt att delta i slagsmålet med väderkvarnarna.

Nej, jag tycker att det är högst frivilligt om man väljer att svara eller inte (därav att jag skrev "Inte bara för min egen skull utan för alla andra kvinnor han skickar till som inte vågar/orkar bemöta hans beteende.") men jag förstår inte varför man ska bemötas med "Varför det?" när man berättar att man svarat.
Det kanske är hopplöst att få samtliga män som beter sig såhär att ändra sig genom ren argumentation, vad vet jag, men jag hade personligen (OBS! Mitt högst egna val!) inte låtit mannen komma undan så lätt som genom endast tystnad.

Det jag undrade var mest hur hon orkade svara. Istället för att bara blocka.

Män är inte idioter. De VET att det är fel. Men de skiter i det. Själva syftet med det där är att kränka, att träda över hennes gränser. De går igång på sin egen "makt" när de gör det.

Alltså tror jag inte att det går att uppfostra bort med resonerande mail. Och ens om det gjorde det, skulle jag lägga energi på att göra det. Det är inte min sak att få dem att lyckas i dejtingvärlden.

Och om du hittar någon som inlett som killen @Viva berättar om, och som sedan blivit en respektfull och fin toppenpojkvän, be honom träda fram. Han får betraktas som en världssensation.

Okej, sjukaste någonsin (fast inte från en dejtingsida, utan från ett annat community, vill bara dela med mig). En kille jag skrivit med ett tag om lite allt möjligt frågar om jag vill ha nakenbilder på honom, jag svarar då något i stil med kanske och han skickar därför en lista på saker att "välja mellan"............................ :eek:

listan_589f2eca9606ee1ee6a9a669.jpg

Jag tackar vänligt men lite bestämt nej. :rofl:

(kan kanske tillägga att killen accepterade det :up: om än något besviken kanske :idea:)

Liknande trådar

Gnägg Skaffade en B-ponny till min dotter för 8 veckor sedan. Min dotter har ett utvecklingshandikapp och har sämre balans o koordination än...
2 3
Svar
56
· Visningar
13 391
  • Låst
Relationer Hej kära buke. Jag har så ledsen och förkrossad att jag behöver skriva av mig och ha någon som lyssnar. För åtta år sedan träffa jag...
Svar
8
· Visningar
2 075
Senast: NotlikeI
·
Relationer Ja, är det fler som är i samma sits? Hur gör ni för att träffa killar? Jag börjar tröttna rejält nu... när jag väl kan gå ut så är det...
2
Svar
39
· Visningar
5 543
Senast: Fenestra
·
Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 825
Senast: Gry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka