Installade hästar inne ENBART nattetid? *långt*

Det är nu 'löst', det går bra fram tills tjälen släppt (då det inte är om värst länge) även om det inte gillades helt av dem pga av avståndet till box vid extremväder. Anmälan de fått in är helt obefogade och rent ljug (fick de lästa innantill i telefonen), vilket de kunde se när de var här! Uttalandet om "enbart inne om natten" togs tillbaka! ;) Tack för hjälp o funderingar! :bow:
 
Ja, eftersom regelverket säger att det ska finnas uppstallningsmöjlighet för samtliga hästar på ANLÄGGNINGEN räknas inte den box som skulle kunna hyras i grannstallet (alla platser ska alltså finnas inom samma anläggning sas). Egentligen ganska enkelt. Trist bara att de tog upp skäl som inte är relevanta för syftet med regeln.
 
Hade jag kunnat få plats i närmaste grannstallet hade det varit en annan sak enligt dem, men just promenaden på 15min var det de var tveksamma över.
 
Hade jag kunnat få plats i närmaste grannstallet hade det varit en annan sak enligt dem, men just promenaden på 15min var det de var tveksamma över.

Tack för att du uppdaterade, och då var det som jag trodde med. Hoppas tjälen släpper snart hos er så du kan bygga lösdriften
 
Hade jag kunnat få plats i närmaste grannstallet hade det varit en annan sak enligt dem, men just promenaden på 15min var det de var tveksamma över.
Dum fråga kanske men kan inte en spilta i hemstallet duga för länsstyrelsen? Du behöver ju inte använda den utan bara för att ha plats för alla i stallet.

Om dom envisas ytterligare.
 
Dum fråga kanske men kan inte en spilta i hemstallet duga för länsstyrelsen? Du behöver ju inte använda den utan bara för att ha plats för alla i stallet.

Om dom envisas ytterligare.

Det är förbjudet att bygga nya spiltor för uppstallning. Utfodringsspiltor går bra, men inte uppstallningsspiltor. Så det hjälper inte TS ett smack.
 
Det är förbjudet att bygga nya spiltor för uppstallning. Utfodringsspiltor går bra, men inte uppstallningsspiltor. Så det hjälper inte TS ett smack.
vet att man inte får bygga nya.
Tänkte bara lite smått som provisoriskt om länsstyrelsen går med på det. För att kunna hålla hästarna inne vid extremt dåligt väder tills ligghallen är byggd. Vet några stall där de har lösdrift och de stallen har ett par spiltor. Godkänt av länsstyrelsen trots lite lågt i tak. inga nybyggda spiltor dock.
 
vet att man inte får bygga nya.
Tänkte bara lite smått som provisoriskt om länsstyrelsen går med på det. För att kunna hålla hästarna inne vid extremt dåligt väder tills ligghallen är byggd. Vet några stall där de har lösdrift och de stallen har ett par spiltor. Godkänt av länsstyrelsen trots lite lågt i tak. inga nybyggda spiltor dock.

Befintliga får du använda.

Men VARFÖR skulle LST gå med på att du bryter mot föreskrifterna genom att bygga nya spiltor och ha hästen uppstallad i, för att du inte ska bryta mot en annan föreskrift. Det blir en helt orimlig argumentationslinje och en lika orimlig effekt. Få se nu, du uppfyller inte punkt X i föreskriften - du får inte dispens för det, men du kan få dispens att bryta mot punkt Y så att du därmed kan uppfylla punkt X.

Nu har ju LST i TS fall dock meddelat dispens att ha det som TS har det tills det går att bygga ligghall.
 
För att slippa hamna i sånna här lägen.. skaffa aldrig mer hästar än antal boxar.


Jag skulle köpa 2 uteboxar helt enkelt så är problemet löst
 
För att slippa hamna i sånna här lägen.. skaffa aldrig mer hästar än antal boxar.


Jag skulle köpa 2 uteboxar helt enkelt så är problemet löst

Det är ju mer jobb får jag för mig med att sätta upp två uteboxar än en ligghall.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag vill skaffa häst, och har redan ställt frågor om ekonomi och anläggning. Men jag behöver också svar på hur det är att skaffa sin...
Svar
2
· Visningar
1 627
Senast: MiniLi
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 690
Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
13 156
Senast: Korven
·
Hoppning Det var evigheter sedan jag var iväg på meeting, men nu börjar jag bli lite sugen. Det blir isåfall i sommar, lokalt/regionalt med...
Svar
3
· Visningar
2 452
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • FÅRtråden
  • Hundförarjacka
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II
  • Fråga?

Omröstningar

Tillbaka
Upp