Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Smart tänkt! Nu ser jag mest till vad jag sett på tävlingar och även de w-rytatre som rider i vårt stall - varav den ena sägs och verkar vara enormt duktig. Men jag kan ha så fel så fel...
har hört folk säga att de är redo för SM nivå (flera olika dicipliner) när de inte äns kan göra en galoppfattning utan att hästens huvud åker upp i skyn...
Jag tillhör också de självktitiska. Man kanske skulle vara lite mer kaxig ibland . Älskar att tävla men vill inte att någon ska titta:smirk:
Det står i regelboken att hästens ska ridas i en för hästen lämplig form eller något liknande. Sedan vad domaren dömer är en annan sak. Var på domarutbildning där ovanstående begrepp uppmärksammades. Vis kulle döma en klass med olika hästar av olika raser.
En arabhäst som gick i form passande en arab placerades sist av lärarna med motiveringen att en arab aldrig kan gå i rätt form för pleasure. På en internationell domarutbildning! Hästen var bäst och de höll de med om.
Vi, elever blev givetvis förvirrade.
Så länge hästar som går med huvudet i backen och baken efter sig kommer ut från banan med en blå rosett, så kommer folk fortsätta rida så. Åtminstonne de som rider för att vinna. De som inte har kunskapen att välja kommer försöka rida som de tror det ska de ut. Jag tror att om domarna ändrar attityd så kommer ridningen se bättre ut med!
Jag har dragit dem genom byglarna och sen knutit ihop dem i sadelsätet.. Utmärkt sätt att få unghästar att söka sig framtå nedåt utan att spänna in nosen. Numer drar jag tyglarna genom 'hålet' under hornet, så de kommer fram på sätet, den slår jag en knut och trär dem över hornet. Perfekt när hästen har hittat den låga formen men behöver jobba lite mer uppåt med rygg och bogar!
Ja, det är riktigt underbart att ha kommit igång med ridningen igen. Min häst var ju utlånad på foder i 5 månader, så det känns skönt att ha fått tillbaka henne nu.
Ska se till att komma igång med träning för instruktör samt att komma ut på några tävlingar snart också.
Mm, det stämmer nog! Den trailen var inte lätt! Trail är annars pållans bästa gren. Hon hade "sitt" tävlingsår förra året, nu har hon återgått till sällskapsdamslivet igen. Tävlingsåret var dock ett helt superbt år, med både high point rider pris och KM-vinst!
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.