Inridningsdilemma!

Mysaan

Trådstartare
Jag har fått lite funderingar ´kring detta nu. Min lilla -04 blir 3 år i maj. Jag hade hjälp av en bekants dotter att rida lite på henne i höstas. Hon är alltså riden kortare sträckor i alla gångarter. Meningen var att denna tjejen skulle fortsätta rida henne nu i vår. Själv har jag suttit på hästen och skrittat 3-4 varv i paddocken på henne vid 2 tillfällen. Nu vill inte denna tjejen fortsätta för det är tråkigt att inte rida länge, fort och hoppa. :eek:

Så nu funderar jag på vad jag ska göra. Känner mig i största laget på stackars hästen nämligen. Hon är nu ca 152 cm. Var ett tag sedan jag mätte och är dessutom av den smäckrare modellen. Jag sedan då är 163 cm och av den robustare modellen med mina 69 kg. Är jag för tung? Ska jag försööka banta ner mig 5-10 kg eller ska jga försöka hitta någon annan som rider henne eller sälja henne?

Behöver lite råd här känner jag.
 
Sv: Inridningsdilemma!

i ett stall här jag bor så finns det en häst som här 150 och av den smäckra modellen och blir riden av sådana som väger runt 70 t o m och av ägaren själv och visst den hästen är kanske 14 år
men min poäng är att bara din häst får muskla sig ordentligt i normal takt så kan du rida den också.

lycka till
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
2 252
Senast: ylvalill
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 047
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 384
Senast: Ullmerkott
·
Hästhantering När vi köpte vår ponny i början på november så var hon en lugn om än lite hanterad tjej som precis blivit inriden. Hon är importerad...
2
Svar
30
· Visningar
3 343
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp