Inridning utifrån banan..

polly p

Trådstartare
Är så novis och har bara startat ett drygt tiotal ggr i dressyr ( blir min å pållans 12:te start )..
Ska nu på lördag rida la3. Men hur funkar det när man startar utifrån banan och inridningen är i galopp?
Och hur vet man att man startar utifrån och inte får rida in innan?
( Såg att jag rider som nummer två så hinner inte tjuvkika heller )

Har ridit en lb2 på samma plats i fjol men nu är ju inridningen i galopp och´jag skulle ju helst vilja komma i höger..
Förlåt dum fråga men..:crazy:

Sv: Inridning utifrån banan..

Oftast är det , iaf när man kommer till LA, så att om du kan visa hästen runt banan "utanför" innan så är starten utifrån.

Om det inte finns den möjligheten så visar du hästen banan innanför staketet och startar också därifrån.

Är det för trångt att visa helrunt utanför så blir starten innifrån.

Då ska man isf. kunna rida runt "hela" banan om starten är utifrån?
Har för mig att högersidan då när jag red lb:2 inte reds på och alla startade utifrån ändå sas..?
Vimsfia är jag, är nog bara tävlingsnerver och reder väl sig på plats hoppas jag:crazy:..

Står i TR, mom 205 (med reservation på att mom är ändrat, orakr inte dubbelkolla), finns det inte utrymme att rida runt HELA banan får ekipage utnyttja hela tävlingsbanan före startsignal.

Har för mig att högersidan då när jag red lb:2 inte reds på och alla startade utifrån ändå sas..?

Ja, jag har också sett att det gjorts så ibland, eller att det varit ett staket en litenliten bit utanför A och att ekipagen, som då skulle trava in fick sicksacka sig igenom.:meh:

Du kan rida in i förvänd galopp också.

Fråga i sekretariatet vad som gäller på tävlingen angående inridningen!

Kollade TR, mom 270

"Vid tävling, där utrymme att rida runt hela banan inte finns, eller där banans insläpp
inte är placerat vid A, får ekipage utnyttja hela tävlingsbanan före startsignal. Efter
starsignal påbörjas ritten inifrån banan."

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka