Inridning UPPLÄGG / SCHEMA

J

jackie

Har en ponny som är under inridning, hon är f. 2008.
Hon har hittills blivit riden i alla gångarter, sparsamt riden men hon har sedan första uppsittningen haft en väldigt positiv inställning där jag märker att hon trivs med mig på ryggen.

Känner att det är dax för att börja skola in grunderna/börja muskla. Detta är första hästen jag rider in från start och pivatinstruktör kommer jag först ha till våren/sommaren så undrar nu om nån utav er har ett bra upplägg/schema att dela med er utav. Vill "muskla upp" henne på bästa möjliga & säkraste sätt.

Är som sagt först nu hon kommer börja ridas på lite mer allvar, berätta gärna om hur ni gick/går tillväga med era unghästar. Jätte tacksam för svar/tips! :)
 

Liknande trådar

Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 654
Senast: Hedinn
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 414
Senast: mackan
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 259
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 769
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp