Inridning i galopp

M

Mariie

Ska snart debutera i La:2 och i det programet är det ju inridning i galopp, är det då okej att ta ett fåtal travsteg innan halten eller måste man galoppera ända in i halten?

Sv: Inridning i galopp

Det är okej med ett fåtal travsteg/skrittsteg om hästen behåller form och balans. =)

självklart vill man ju ha så bra poäng som möjligt, men jag tänkte mest om man kunde få godkänt på rörelsen ändå :)

du bör få godkänt även om hästen har tagit ett par trav/skrittsteg innan halten

Det beror på vad man vill ha för betyg, och sen givetvis på vad det är för domare - vissa bryr sig inte alls, och andra drar ner betyget direkt.

Liknande trådar

Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 832
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 785
Senast: Lavinia
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 471
Senast: Grazing
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
897
Senast: Esmeralda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka