Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Igår gav jag dessa lite kärlek. De hade blivit lite knarriga så de limmades och skruvades, samt fick en ny klädsel från smaragdgrön sammet till beige. Mycket nöjd!
Vi ska för övrigt försöka återskapa väggfärgen i vår nya lägenhet. Jag köpte denna färg på en liten färgbutik som nu lagt ner, och jag har inga koder eller tester kvar. Syns inte på bilden men det är en varm ljusgrå med nästan lite olivgrön i, så efter tips här på Buke ska jag riva loss en bit tapet och se om någon annan butik kan återskapa den!
Visa bifogad fil 48493
Kan rekommendera färgbutiken ovanför St Eriksplan (Karlbergsvägen 46) de har brutit en massa färger åt mig. Alltid nöjd!
Jag gjorde samma nu inför förbättringsmålning av min lägenhet inför försäljning. Skrapade bort en bit och tog med till färgaffär. De analyserade och jag fick med mig en burk som var exakt rätt färg!Igår gav jag dessa lite kärlek. De hade blivit lite knarriga så de limmades och skruvades, samt fick en ny klädsel från smaragdgrön sammet till beige. Mycket nöjd!
Vi ska för övrigt försöka återskapa väggfärgen i vår nya lägenhet. Jag köpte denna färg på en liten färgbutik som nu lagt ner, och jag har inga koder eller tester kvar. Syns inte på bilden men det är en varm ljusgrå med nästan lite olivgrön i, så efter tips här på Buke ska jag riva loss en bit tapet och se om någon annan butik kan återskapa den!
Visa bifogad fil 48493
Jag gjorde samma nu inför förbättringsmålning av min lägenhet inför försäljning. Skrapade bort en bit och tog med till färgaffär. De analyserade och jag fick med mig en burk som var exakt rätt färg!
Fina! Var kommer dom ifrån?Har också köpt nytt porslin, 6 stora skålar, 6 små skålar, 6 tallrikar och 6 assietter i den här serien. Vi hade egentligen inte tänkt att lägga pengar på nytt porslin just nu men blev helt förälskade i dessa
Visa bifogad fil 48671
Fina! Var kommer dom ifrån?
På tal om ytterkrukor så är verkligen loppisar helt underbara ställen att hitta dessa på ! Finns massor, i alla möjliga stilar och färger, och oftast jättebilliga. Jag har bytt ut några av mina trista ytterkrukor mot lite snyggare och roligare varianter på det viset....
Ett annat tips - om man har krukor med hål i botten - är att leta fina assietter på loppis att ställa sina krukor på. Får man ofta för någon tia eller så, om det är en udda-assiett.
Oj då......... För det priset hade jag förväntat mig att den skulle vara i storlek badtunna......
Tack för tipset, jag är ute efter nya små skålar och dom verkar perfekta!Åhléns! Just det, vi köpte ett serveringsfat i serien också. Frågade personalen om de tror att serien kommer finnas kvar, om nåt går sönder eller man vill komplettera. Men tydligen hade den funnits en tid så de tror att de kommer ha kvar den en tid.
Visa bifogad fil 48678
Är det RAW? Jag har inget från dem men jag gillar verkligen dem ocksåHar också köpt nytt porslin, 6 stora skålar, 6 små skålar, 6 tallrikar och 6 assietter i den här serien. Vi hade egentligen inte tänkt att lägga pengar på nytt porslin just nu men blev helt förälskade i dessa
Visa bifogad fil 48671
Är det RAW? Jag har inget från dem men jag gillar verkligen dem också