Inredningstråd?

Ackio

Trådstartare
Bara jag som inte hittat en eller har vi ingen? Sitter och ska göra om lägenheten men vore kul med en tråd där man kan dela tips, smakråd osv :) Om det redan finns en så länka den gärna :)

Har väntat på en sådan här tråd! Söker också inspiration nu när huvudet känns helt slutkört efter renovering och hit och dit. Här är en bild ifrån min hall.
Blommor: Rusta
Vas: Ikea
Blockljus och hållare: Ikea
Målning: Min moster (tillägger att det faktiskt är min häst på målningen). :angel:
Batteridrivna ljusbollar: Skene Järn
2015-01-06-1456_54abe996e087c30b64de24f4.jpg

Mysig hall :D Har ett radhus som går i latte och skum gammelrosa :( Vi har bott här några år nu och så trött på förgående ägares färgsmak. Så ska försöka ta tag i ett rum i taget :)

Jag hakar på tråden då jag också försöker inreda mitt hus allt eftersom jag får råd. Det som blir nästa mål är att köpa en byrå att ha i hallen bredvid hatthyllan, sen vet jag inte riktigt hur jag hade tänkt inreda, tror jag ska ha min gamla telefon där (en sån där med snurrskiva), kanske ett ljusfat och en tavla, kommer nog få prova mig fram till vad som ser snyggt ut.
Hade även tänkt försöka snickra ihop en egen "välkommen" skylt att hänga utanför ytterdörrn som ger lite egen smak av mig, har inte listat ut hur än. Ska nog köpa lite ståltråd.

Efter hallen står badrummet på tur, hade tänkt sätta in två hyllor vid spegeln så jag kan förvara mina parfymer och borstar lite mer lättåtkomligt, sen efter det blir det vardagsrummet, nya soffa, soffbord och en TV.

Håller fortfarande på å klurar hur jag ska göra, har även en altan jag behöver inreda med lite utomhusmöbler, den är inglasad. Så på lång sikt tror jag att jag kan få till det riktigt bra. :)

Här har jag skissat upp lite snabbt hur jag tänker:
10921709_879835368713977_628214078_n.jpg

Självklart, bra att få ner idéer från huvudet på papper så man kan bygga vidare på dom, ska nog försöka bättra på mina skisser så jag kan ta med dom till en butik och visa och fråga om de har det jag söker efter. :)

Jag vet inte riktigt vilket rum jag vill börja med än. DET är ett allvarligt problem :p

mitt fall handlar flesta rummen mest om att måla om och piffa till så är inte mycket jobb. Utom övre hallen där just nu "allt det där man inte använder men inte vet om man vill slänga" står i kartonger tills orken kommer. Så det handlar mer om.. tid än pengar ;)

Tid är pengar sägs det. ;)
Jag tror det bästa är att börja i ett rum och göra färdigt helt där innan man går på nästa och sen ta ett rum i taget tills man fått klart allt och det som kräver ork, ja det får man väl ta när man orkar, typ lite då och då eller så bestämmer man sig för "nä nu djävlar anamma" och så gör man det bara. :p

Jo så känner jag. Det som lockar mest är ju sovrummet. För det är liksom ens.. viloplats :) Men problemet är att jag gärna bytt sängen med. Den går in på sitt TIONDE år nu.. och är IKEA.. men vill gå ner mer innan. Har en fin grop på min sida :( Så får väl byta överdrag osv på den. Piffa till den så gott det går ;) Sen önska sig nya madrasser när man gått ner :love:

Det låter som en bra plan, sängen kan man byta efter hand, men att bara byta ett överdrag eller kanske till och med köpa en ny bäddmadrass (heter det så? en sån där tunnare madrass man har uppepå) kan göra stor skillnad också, kanske även ett nytt överkast om man använder sådant? Nya kuddar? Både sovkuddar och (nu tappade jag ordet) sådana där kuddar man har t ex ovanpå ett överkast för att ha lite fler kuddar i sängen när man inte sover i den, kanske det kan vara något?

Prydnadskuddar går bort pga vild unghund ;) Och barn.. är knappt så överkast får vara i fred när de far runt ;)

*börjar skissa på sovrummet*

Prydnadskuddar var det det hette ja, ah då är det ju en anna femma, men kanske gav det några idéer att spåna vidare?
Oftast spånar man på en idé och när den tar slut så spånar man vidare i andra riktning och till slut kanske man hittar just det där man sökte efter. :)

Jag tycker personligen lila är väldigt snyggt, är det tänkt som en fondvägg typ?
Skulle säkert se urläckert ut med t ex någon neutral färg på de andra väggarna typ vitt, lätt cremefärgat för att få upp värmen kanske å så kanske ha några accessoarer i rummet som går i lila eller typ något snyggt sovrumsset till sängen som går i samma ton som det lila fast bara några detaljer och resten i den där neutrala färgen. Guu nu spånar jag iväg här. :P

Jag tycker personligen lila är väldigt snyggt, är det tänkt som en fondvägg typ?
Skulle säkert se urläckert ut med t ex någon neutral färg på de andra väggarna typ vitt, lätt cremefärgat för att få upp värmen kanske å så kanske ha några accessoarer i rummet som går i lila eller typ något snyggt sovrumsset till sängen som går i samma ton som det lila fast bara några detaljer och resten i den där neutrala färgen. Guu nu spånar jag iväg här. :P
Rusta har faktiskt coola färgstarka tapeter som kan vara fina att ha som fondväggar. :)

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
2
Svar
21
· Visningar
2 283
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 301
Senast: LinnK
·
Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
607
Senast: Exile
·
Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
359
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix