Innehåll i Krafft Grund

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Jeeves
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 914
J

Jeeves

Någon som har innehållsförteckning på detta foder?

Jag är bara ute efter vilka olika spannmål etc det finns i, samt procentuellt hur mycket det finns av varje. Har alla övriga värden men hittar inte någonstans vad det innehåller.

Sv: Innehåll i Krafft Grund

Havre (högfettshavre) 22
Vetekli 19
Vete 16
Melasserad betpressmassa 11
Kli av skalad havre 8
Betpressmassa 7
Lusern 7
Korn 2
Fruktos 2
Betmelass 2
Koksalt 0,8
Sojaolja (av livsmedelskvalite) 0,4

Sv: Innehåll i Krafft Grund

Tack!:bow:

Gick över från ett havrefritt müslifoder nyligen, främst för att de höjde priset rätt ordentligt. Nu har min häst på kort tid ökat i vikt trots att jag ger ungefär samma mängd av det nya fodret och jag misstänkte att det måste vara en hyfsat stor del havre i fodret.
Antingen är det detta som gör att han nu äntligen verkar öka i vikt eller så är det något annat i det som gör att han tillgodoser sig maten bättre än förut. Bra funkar det i a f:)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 164
Övr. Barn Det är bara att inse, jag måste hitta ett tuggummi som är OK för barn/ungdommar… Men vad finns på ICA, COOP, Willys, City Gross mm som...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: 95johsv
·
  • Artikel Artikel
Dagbok "Klart hon ska ha något gott..." - och ändå är det JAG som uppfödare, som lärt mig via kurser, samt under alla år med katter som har...
Svar
2
· Visningar
552
Senast: IngelaH
·
Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
10 661
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka