Kan förklara mig i att jag inte heller tycker det är en absolut toppenlösning
.
Nu bor vi ju i ingenmansland och det vimlar inte av studentbostäder/billiga lgh/rum att hyra etc.
Sedan har grabben bott mesta tiden hos oss sedan mars och där har vi väl brustit i lite släpphänthet eller varit för flata kanske..
Inte vår sak att lösa hans problem i sak.
Nu blir detta en lösning som känns ok men han ska inte vara hos oss förjämnan för det.
Det vill inte dottern heller!
Dessutom ligger deras skolor på två skilda orter vilket är bra.
Han kommer från ytterligare en annan ort och från hans hem är kommunikationerna till skolan värdelösa.
Att det kan ta slut resulterar ju i att hans föräldrar får hjälpa till med skjuts från hemmet där eller bussar, det finns även om det är betydligt krångligare, men det är inget som liksom raserar tillvaron.
Om detta har vi en ganska klar dialog med båda ungdomarna.
Däremot, sålänge det är som det är så kan jag/vi i förlängningen inte föda honom gratis och att han då blir inneboende hos oss eller redan är det där vi bor nu( inte att dom blir direkt sambos för det är inte tanken även om det nu råkar vara en lgh i samma hus.)
Dottern har andra kompisar hon umgås med och hästar att ta hand om plus skolarbete mm.
Så frågeställningen var vad som är rimligt att ta betalt för inackordering.
Sen, om pojken hade fått egen lgh hade det ju varit jättebra förutom att det blivit struligare för dottern om hon ville umgås med honom några dagar i veckan då det blir krångligt med hästen som finns åt helt fel håll isf..
Livet på landet
..
Sen får ni som vill döma hur som. Detta är en lösning som för stunden känns ok även om inte det optimala och riskerna med att det kan ta slut, bli för mycket mm. det diskuterar vi med båda ungdomarna.