Inneboende-ersättning

Det finns ofta rum att hyra. Skolan brukar ha info om sådant. Det är bara en tanke. Då kan killen kanske få hjälp med att kola efter boende?
Det beror helt på stad till stad, t.ex. här så finns det många som har omöjligt att pendla som börjar, i en stad med bostadsbrist och där studentboenden enbart är till högskolestuderande.

Det kryllar av föräldrar/barn i bostad uthyres/hyres grupperna på fb över våran stad som söker boende under gymnasiet.

Naturbruksgymnasiet som ligger 4 mil från stan men i samma kommun har internat för deras elever.

Det beror helt på stad till stad, t.ex. här så finns det många som har omöjligt att pendla som börjar, i en stad med bostadsbrist och där studentboenden enbart är till högskolestuderande.

Det kryllar av föräldrar/barn i bostad uthyres/hyres grupperna på fb över våran stad som söker boende under gymnasiet.

Naturbruksgymnasiet som ligger 4 mil från stan men i samma kommun har internat för deras elever.

Det klart att det är olika. Men många gymnasie skolor har listor med rum som uthyres :)
Mvh
Pudlan

Det är det nog inte i min värd, men varför utsätta någon för att bli sambo så tidigt?
Är man kär vill man ju spendera all vaken ledig tid med den personen. Varför utsätta dem för att vara isär?

När jag var 17-18 år flyttade jag mer eller mindre in hos min pojkvän som hade eget boende då han bodde på annan ort egentligen. Det var ju underbart att sova med honom varje natt istället för att sova hemma. När det tog slut återgick jag till mitt boende hos föräldrarna igen. Det rummet stod ju mer eller mindre orört under tiden jag var boende hos pojkvännen.

Utsätta är ett negativt laddat värdeord.
Vad är det som är negativt för två halvuxna personer att bo ihop om de VILL?

Det jag menar är att de hinner bli sambo om de fortfarande är i hop efter skolan. Det är väldigt tidigt att bo i hop även om det är hemma hos förälder. Tror inte att varken tjej eller killen kommer att umgås så mycket med sina kompisar utan mer med varandra. Man tappar ofta sina kamrater o om/när det tar slut mellan de två är man väldigt ensam då de inte har så mycket kontakt om någon kontakt alls med deras tidigare kamrater. Det är tidigt i livet att formas efter någon annan. Man har vid den åldern fortfarande inte vuxit upp även om det finns tidigt "vuxna" ungdomar.
Mvh
Pudlan

Det jag menar är att de hinner bli sambo om de fortfarande är i hop efter skolan. Det är väldigt tidigt att bo i hop även om det är hemma hos förälder. Tror inte att varken tjej eller killen kommer att umgås så mycket med sina kompisar utan mer med varandra. Man tappar ofta sina kamrater o om/när det tar slut mellan de två är man väldigt ensam då de inte har så mycket kontakt om någon kontakt alls med deras tidigare kamrater. Det är tidigt i livet att formas efter någon annan. Man har vid den åldern fortfarande inte vuxit upp även om det finns tidigt "vuxna" ungdomar.
Mvh
Pudlan
Jag känner inte alls igen din beskrivning?
Är det din egna erfarenhet?

Mvh
Pudlan
De ska bo ihop, inte flytta ut i ingenmansland och bli eremiter..?
Båda går ju i skolan så nog hinner de träffa folk med.

Jag känner inte alls igen din beskrivning?
Är det din egna erfarenhet?
Mvh
Pudlan
Jag tänker att om nån är sådan att man vill vara i en "siamesisktvilling" relation så är man sådan oavsett om man är sambo eller ej.

Jag tänker att om nån är sådan att man vill vara i en "siamesisktvilling" relation så är man sådan oavsett om man är sambo eller ej.
Det är i mitt tycke sorgligt om ett samboskap innebär att man bara sitter hemma och ugglar och tappar bort sina vänner och blir ensam om relationen tar slut. Och att samboskap är något hemskt som utsätts för. Oavsett om man är 17 eller 57.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka