Inne eller ute vid hälta?!

_Runaway_

Trådstartare
Som ni kanske vet har pålle gått och blivit mystiskt halt. Vet. sa att han kunde gå ute som vanligt. Men eftersom vi har hästarna ute dygnet runt så beslutade vi att ta in dom på nätterna tills han var bra. Han låg inte ner i hagen som han brukade, men inne är han trygg och vågar ligga och vila. Frågan är hur mycket han ska vara ute då. När man tar ut honom på morgonen går han relativt bra, men senare på dagen blir han lite stelare/mer halt. Så han kanske inte ska gå ute hela dagen? Nu går de ute från ca 09-19.00.

Sv: Inne eller ute vid hälta?!

Min åsikt är att den ska vara inne tills full utredning av hältan skett.
Kan inte veterinär hemma fixa det så skulle jag åka till klinik för t.ex röntgen och ultraljud.

AM

Sv: Inne eller ute vid hälta?!

Ok. Vår vet. har sagt att vi ska ge honom medicinen (Metacam) tio dagar SEN boka tid på klinik om han inte är bra. Men då lär det tillkomma väntetid och ja, vet inte om jag vill vänta så länge.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 105
Senast: Maniac123
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 296
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
373
Senast: Redfox
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25