Innan installning!

F

Fellow04

Min Fellow stod i stall fram tills han var ett år, sen dess har han gått i lösdrift en bit hemifrån, nu är han 4 år. Jag är ju gravid och vill ha honom nära så det blir lättare att sköta honom när bebis väl har kommit. Så nu ska vi iaf ha honom och hans kompis i grannens stall, jättemysigt litet stall, men jag vet ju inte hur han kommer att reagera på att ställas in igen eftersom det var så längesedan nu. Han har stått i box lite då och då under tiden, kortare stunder (vilket har gått bra) och jag tänkte vänja honom försiktigt vid boxen. Men jag undrar om det är något jag ska tänka på innan eller vid installning?

har ni haft hästar som gått på lösdrift och sedan stallat in dem? hur har det gått i så fall?

Sv: Innan installning!

Jag har inte haft några som helst problem att växla mellan installning och lösdrift.

Sv: Innan installning!

Jag hade en treåring som bara stått i box ett tag när han just var avvand, och sedan på lösdrift bara.
Var inga som helst problem att stalla in.
Gör man ingen grej av det, och ser till att han inte blir ensam inne i början så tror jag inte det är något att tänka på.
Vill man göra det extra trevligt kan man ju börja med att bara ta in för att ge mat, och sedan släppa ut igen. Men jag tror egentligen inte att man behöver göra så heller.

Se till att det finns något att tugga på, han lär ju vara van att kunna pyssla på med saker hela dygnet.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 071
Senast: Lavinia
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 450
Senast: Smurfoff
·
Hästmänniskan Jag har nyligen köpt en häst som nu gått på lösdrift i några år. En 8-åring som senast stod på box vid typ 4-5 års åldern. Ägaren säger...
Svar
19
· Visningar
2 240
Senast: Tilde789
·
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
13 541
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar