Jag funderar på att börja åka inlines och det vore kul att kunna ta med hunden. Jag är själv rund som en gris och min kondis är därefter, men min hund är relativt vältränad (tack vare en aktiv husse), så han borde orka mycket mer än jag. Men jag undrar helt enkelt om ni har lite tips på vad man ska tänka på. Jag kommer ju att behöva åka på asfalt. På ganska många ställen finns gräs vid sidan av vägen där han kan springa, men ibland kommer det kanske att bli lite trångt mellan asfalten och diket, så hur mycket klarar hunden av att springa på asfalt innan det blir skadligt? Finns det några skor eller något som man kan ha på honom som kan göra att han klarar av mer spring på asfalt?
Rent lydnadsmässigt så tror jag att det borde gå ganska bra. Han drar sällan, är ointresserad av andra djur och där vi bor är det väldigt lite trafik och de kör långsamt så jag borde kunna släppa kopplet bara om han av någon anledning skulle börja dra och jag inte får stopp på oss. Jag är mer nojig över att hans kropp på något sätt ska ta skada.
Rent lydnadsmässigt så tror jag att det borde gå ganska bra. Han drar sällan, är ointresserad av andra djur och där vi bor är det väldigt lite trafik och de kör långsamt så jag borde kunna släppa kopplet bara om han av någon anledning skulle börja dra och jag inte får stopp på oss. Jag är mer nojig över att hans kropp på något sätt ska ta skada.