inkörning???

urkella

Trådstartare
jag undrar om dt är försent att köra in ett 12 årigt halvblodsto. hon är tömkörd men har aldrig haft avanskappa, hur ska jag göra för att vänja henne vid den och kan hon bli inkörd :confused:

Vi har precis påbörjat inkörning av vårt 12-åriga halvblodsto. Än så länge har vi bara kört med vagn en gång, men det gick hur bra som helst. Hon är i och för sig en mycket lugn och orädd dam. Vi har tagit hjälp av en kunnig person eftersom vi själva inte hade erfarenhet av körning.

Absolut går det att köra in rn 12 häst.

Ta kontakt med en kunnig person och be om hjälp.

:bump:

I Jämjö finns många kuskar att ta hjälp av! Ex. G-Å Sommar... Han kör Fjordhästar... Jag är själv från Nättraby och hör mycket bra om honom. har själv hållt på mycket med Körning av olika slag! Jag körde dessutom in min Fjording som 12 åring. Man hade antagligen försökt köra in henne tidigare innan jag hade henne! För hon var otroligt bakskygg. Månaden efter körde vi en show och student för min bror! Men ett tips är... Börja att imunisera hennes bak! låt fantasin flöda! Var självsäker! Bli inte rädd om hästen blir rädd! För DU ska vara tryggheten!

Liknande trådar

Hur viktigt är det för er att utbilda er häst själv? Jag har alltid ridit och kört in mina hästar själv och har fått till mina hästar... 2
Svar
22
· Visningar
1 413
Senast: animalasia
·
Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 130
Senast: snöflingor
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
1 002
Senast: Freazer
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 395
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Resa när man har hund?
  • Uppdateringstråd 31