Ink, Svamp eller vad?

Royal_724

Trådstartare
Vad är detta för nåt?

vaddetfrnt2ow.jpg


vadrdetfrnt8hs.jpg
 
Sv: Ink, Svamp eller vad?

Kan vara en ink... Ligger den illa för sadel, sadelgjord, sele etc bör vet. ta bort den.
 
Sv: Ink, Svamp eller vad?

Tror oxå det är en ink...Den ligger 2-3 cm bakom sadelgjorden!
Men det är inte min häst som har den...
 
Sv: Ink, Svamp eller vad?

Vet inte riktigt hur jag ska förklara, men ser det ut som en typ icke-hårbeklädd finne eller? Har svårt att se på bilden. "Min" häst har nåt som liknar det där, så jag ansluter mig till frågan om vad det är :p!
 
Sv: Ink, Svamp eller vad?

Ser mer ut som en vårta igentligen...har aldrig sett nå ink som ser ut så, så jag vet faktist inte vad det kan va!
 
Sv: Ink, Svamp eller vad?

Skulle tro att det är en ink min häst hade en som såg ut precis som din. När jag kom till veterinären men hästen så klämde han lite på den och när den började blöda sa han att det inte var någon tvekan om att det var en ink. Man kan operera bort den eller "torka ut" den. Min vet valde det senare alternativet och efter två dagar lossnade den. Hästen är nu hårlös på den lilla fläcken där inken satt men hellre det än att den är i vägen för utrustningen. Prova att ringa din vet och hör vad h*n föreslår för behandling!
 
Sv: Ink, Svamp eller vad?

Svarar båda på samma gång, det är nog en ink som "min" häst har. Är de farliga om de inte sitter i vägenför utrustning? Vad är en ink egentligen och varför får hästar detta? (ska genast börja leta i lite böcker om det ;))
 
Sv: Ink, Svamp eller vad?

Måste bara skriva: min häst hade/har en typ vårta i ansiktet, först hade han det på(det här benet på huvudet som sitter längsmed sidostycket när tränset är på, vet inte vad det heter) den försvann o nu är han hår lös där, men han fick en ny som sitter lite illa när man rider med stångbett för då dras bettet emot den o den börja blöda, dock är den borta nu, men lämnade ett hårlöst parti efter sej den oxå.
 
Sv: Ink, Svamp eller vad?

Enligt vet jag anlitade så är de inte farliga men oftast så har de fler än en och vid en operation är det viktigt att få bort allt! Han började prata om att skära och bränna bort den (operation) alternativt "torka ut" den och i mina öron lät det enklare och billigare med att torka ut den så det blev mitt val.

Anledningen till att jag tog bort "min" var att den låg precis där halsöppningen på täcket gled fram och tillbaka och nötte hål på den.
 
Sv: Ink, Svamp eller vad?

ser ut som en ink, bind ett snöre runt o dra åt varje dag så trillar den av efter ett tag.
 
Sv: Ink, Svamp eller vad?

Den sitter 5 cm bakom sadelgjorden så den är inte ivägen!
Sen är det inte min häst...
 

Liknande trådar

Hästvård Har en häst med inkar, som behandlats 4 gånger med cellgifter och elektroterapi på Strömsholm, varje gång har en del av inken trillat...
Svar
3
· Visningar
551
Senast: Valle
·
Hästvård I somras fick en av våra hästar utslag som såg ut som ringorm. Jag behandlade med ivamerol men blev inte av med det. Under hösten har...
Svar
14
· Visningar
1 514
Senast: Emma-pemma
·
Hästvård Bombas just nu av reklam för detta nya (dyra) tillskott. Ni är så många här som kan läsa innehållsförteckningen bättre än mig och jag...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 885
Senast: Fiorano
·
Hästvård Det går ju åt en del pälsglans så jag tittar om det går att göra eget för att minska utgifterna. Är det någon som gör/har gjort som har...
Svar
2
· Visningar
396

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp