LillaGeisha
Trådstartare
Fick igår höra av min tränare och tillika domare att vi inte kommer få ha spö alls på framridningen. Detta har hon hört av sin tränare som sitter med i dressyrsektionen som bestämmer TR. Suck vad trött jag blir.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Enl. tränaren kommer det att ske redan nästa år i Sverige.
Jag förstår igentligen inte vad problemet är?? Hästen ska väl kunna gå framåt utan både spö och sporrar?? och om det kommer bli fler hästar som har sporrmärken så hoppas jag att de diskas..
Man kan lära alla hästar attt gå framåt av sig själv, om man bara får hjälp av någon vettig människa..
När jag hör att folk tycker att det är hemskt att spöna ska förvinna för att det är fler hästar som får sporrmärken så tänker jag på en som sa att man inte skulle ha så stora hästar för då var det mer man skulle rida framåt?? Hästen SKA gå fram av sig själv..
Sen är spöet ett bra hjälpmedel om man tex ska lära hästen nya saker och så som en hjälp, men dte ska man ju inte precis göra på en framridning och inte heller när man rider runt banan..
nej tyvärr så är dte så, det är så synd om de stackars hästarna som dom bankar och bankar på usch
Gud vad skönt! Jag använder väldigt sällan spö och jag är sjukt trött på att min häst får spön på sig eller i närheten av ansiktet på framridningarna eftersom folk inte kan hålla normalt avstånd
Gud vad skönt! Jag använder väldigt sällan spö och jag är sjukt trött på att min häst får spön på sig eller i närheten av ansiktet på framridningarna eftersom folk inte kan hålla normalt avstånd