Inget skrivet avtal, vad gäller?

Sv: Inget skrivet avtal, vad gäller?

Stallgästerna är otroligt vettiga, kan inte få bättre!!!

Det handlar enbart om vad som är rimligt, vill inte begära något som verkar orimligt, men sitter i en sits då jag ev skulle kunna få in andra hästar (bättre villkor då!) men vill inte bli av med dessa, då det fungerar så bra.

Tar diskussionen med dem, men kommer framöver att skriva avtal (MÅSTE få fart på skrivaren!!) för att ingen ska känna sig orättvist behandlad och att alla vet vad som gäller.

Tack för all input!;)
 
Sv: Inget skrivet avtal, vad gäller?

Det som är rimligt är ju lite olika, det beror ju på vad stallet har för utgifter.

Jag har stått i stall där kallhyra gällt juni-augusti med foder och strö som avdrag men jag har också stått i stall där man betalat full hyra oavsett månad då de gjort tex årsvis beställning av foder och strö därav att man inte kunnat dra bort det.
Till de som protesterat har stallägaren kunnat lägga upp en ganska fin kalkyl på vad saker och ting kostar i bara underhåll och där i mellan vill ju gärna många kunna renovera, fylla på i hagar osv också för att hålla en god standard och det blir ju omöjligt om man erbjuder gratis hyror till samtliga hyresgäster i 2-4 månader per år.

Du får väl räkna på hur mycket och om du förlorar något på att erbjuda kallhyra sommarvis tex samt räkna på om det är något som skulle behöva åtgärdas i stall eller hagar.

Det viktigaste är ju att tänka för din del att du ska undvika gratisjobb för det gör man nog ändå :)

Ang avtalet är det ju enkelt att bara förklara att det är som ett kvitto och en garanti för er alla vad som gäller/ingår per månad och vad som gäller vid uppsägning etc, en trygghet. Inget konstigt alls även om det inte funnits ett avtal innan.
 
Sv: Inget skrivet avtal, vad gäller?

Ps ;) även om du Inte har skrivare hemma kan du ju maila vem som med dokumentet så skrivs det ut ngn annanstans ;)
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 591
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 415
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 485
Senast: Queen
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
23
· Visningar
1 537
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp