Inget skämt - nya regler för tävlingskläder

Sv: Inget skämt - nya regler för tävlingskläder

Haha herregud, jag blev snurrig i huvudet bara av att trycka på länken.

Troligen är det här det enda sättet att hindra folk från att tävla i ljusrosa kavaj med mintgröna knappar... ;)

Istället för att försöka förklara i abstrakta och tolkningsbara termer som "mörkröd", "marinblå", "grafitgrå" och liknande, så anger man helt enkelt hur färgen får se ut på en vetenskaplig, icke tolkningsbar skala.

Jag tolkar det så här:
Botten av "kakan" är helt svart, och sedan övergår den i de olika färgerna ju närmare toppen (= upp längs V-linjen) man kommer. För att färgen ska vara godkänd så ska den ligga i den nedre tredjedelen (ungefär, 32% för att vara exakt) av kakan.

Alltså är i princip alla färger godkända på kavajen, men de måste vara mycket mörka.

De anger också att man måste följa en färgskala, tolkar jag det som.:confused:
Har du valt att ha en avvikande färg (alltså något annat än vitt eller off-white) på handskarna så måste du ha samma avvikande färg -eller vitt- även på plastrongen och skjortan.

Du kan alltså inte komma i rosa skjorta, blå plastrong och röda handskar, eller?

Inget av det här känns speciellt nytt, de vill väl bara begränsa och sätta de gamla traditionella reglerna ordentligt på pränt nu när det blir vanligare och vanligare med utflippade utstyrslar även inom dressyren. INNAN det går för långt... :angel:;)

*kl*

Jadu, har dom haft lite att göra på FEI eller?? :confused:

Men det kanske är bra för något???! :D

Wow....alttså....det är ju bra att dom försöker ha en icke tolkningbar specifiering, men....shit va trött i huvet man vart av att ens fatta det hela...o då undrar jag att hmm betyder det att man får ha tex. färgade stövlar annat än svart o brunt, så länge dom är 'mörka' nog och är i samma färgskala som den 'avvikande' färgen?
JAg tänker på tex. mörkblåa tretorns?

Nu skulle jag aldrig ha dom iof. men var bara ett exempel.

:confused:
Orka förstå det där.

pinky skrev:
Inget av det här känns speciellt nytt, de vill väl bara begränsa och sätta de gamla traditionella reglerna ordentligt på pränt nu när det blir vanligare och vanligare med utflippade utstyrslar även inom dressyren. INNAN det går för långt...
:bow: :devil:

Ha! Vilken idioti!

Tycker också det låter som en skämt. Kan de inte bara tillåta gråskala då så Gals übersnygga frack kommer till användning igen:love:

Jag lbir lite "sådär" när jag läser sånt här. Jag tänker bara... hästar kan ju vara rosa. Ska vi inte färga dem då? Innan det går för långt och någon VERKLIGEN börjar störa sig på ryskans häst med tio piaffen!

Liknande trådar

Y
Dressyr Jag har nu fått, och läst :D , nya dressyr-TR. De ändringar som jag tror är av störst intresse för många bukefalister är: Tygel på...
8 9 10
Svar
197
· Visningar
23 147
Senast: sweep
·
Träning Natural Horsemanship FAQ version 1.11 Vanliga frågor En FAQ borde ge svaret på de vanligaste frågorna i ämnet. I NH-forumet är det...
Svar
12
· Visningar
2 431
Senast: saddleman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈