Inget OS för Charlotte Dujardin – video utreds av FEI

Storbritanniens flerfaldiga OS-medaljör och dressyrstjärna Charlotte Dujardin berättar på sociala medier att hon inte kommer att starta i Paris. Detta efter att Internationella Ridsportförbundet utreder vad som hände på en film vid en träning för fyra år sedan.
 
Är det dock inte jäkligt typiskt att det alltid är ett undantag när folk ”åker fast” för något. Oavsett om det är våld, knark eller köp av sex. Det är aldrig den personen de är och det är aldrig en reflektion över hur de EGENTLIGEN är.
 
Jag sa till en vän för ett tag sedan att alla dessa skandaler verkligen duggar så tätt att det inte finns en chans för min tro på sporten att överleva. Jag brukar väldigt sällan säga att något är bortom räddning, men i det här fallet känns det berättigat.

Så himla ledsen och besviken man blir. Generation efter generation.

Fattas bara att något dyker upp om Ingrid Klimke också för att kunna ropa världens sorgligaste bingo.
 
Är det dock inte jäkligt typiskt att det alltid är ett undantag när folk ”åker fast” för något. Oavsett om det är våld, knark eller köp av sex. Det är aldrig den personen de är och det är aldrig en reflektion över hur de EGENTLIGEN är.
Och man ber inte om ursäkt och är ångerfull när det händer utan man pudlar när det kommer fram. Hon har ju ridit och tränat som ingenting under dessa 4 år, sen när det kryper fram då är man så otroligt ledsen och ställer in alla sina tävlingar. Men när det hände då ställde man minsann inte in några tävlingar.

You're not sorry it happened, you're sorry you got caught.
 
Stod i den engelska artikeln att anmälaren inte ville att hon skulle vinna medaljer igen.
Men alla medaljer hon kunnat vinna under denna tid de spelade ingen roll?
Nej jag gillar inte det jag ser om det här men vi kan väl alla vara ärliga med att det här inget har med hästvälfärd att göra utan handlar helt om att röja rent i toppen för att någon annan ska få bättre förutsättningar. Hela historien stinker och det på båda sidor. Dressyrsporten har verkligen blivit rakt igenom vidrig när man inte kan ta sig till högsta nivån utan att misshandla hästarna OCH man måste ta till fulknep gentemot motståndarna för att vinna.
Är dressyr på den här nivån ens en sport längre?
 
Men alla medaljer hon kunnat vinna under denna tid de spelade ingen roll?
Nej jag gillar inte det jag ser om det här men vi kan väl alla vara ärliga med att det här inget har med hästvälfärd att göra utan handlar helt om att röja rent i toppen för att någon annan ska få bättre förutsättningar. Hela historien stinker och det på båda sidor. Dressyrsporten har verkligen blivit rakt igenom vidrig när man inte kan ta sig till högsta nivån utan att misshandla hästarna OCH man måste ta till fulknep gentemot motståndarna för att vinna.
Är dressyr på den här nivån ens en sport längre?
Jag gillar inte heller det jag ser, men var anledningen till att personen anmälde nu (anonymt, via en advokat) enligt artikeln.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Trefaldiga OS-guldvinnaren och världsrekordhållaren i dressyr Charlotte Dujardin drar sig ur OS i Paris. Hon utreds av det...
Svar
0
· Visningar
130
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En av Storbritanniens mest framgångsrika olympier stängs av från internationell och nationell tävlan, och stryks från mästerskap i Paris...
Svar
0
· Visningar
80
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Charlotte Dujardin, som är sexfaldig olympisk medaljör, har blivit avstängd efter att en video släpptes – bara dagar innan OS i Paris...
Svar
0
· Visningar
77
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp