border_kelpie
Trådstartare
Önskade jag fått denna erfarenheten för det fick jag inte under nån av mina VFU perioder. Var mer där och gjorde mina projekt. Min sista VFU hade jag bytt avdelning och arbetslag då jag ville prova på att vara hos de yngre barnen, hade bara varit hos de äldre de fyra första perioderna.Vi resonerar om dessa frågor med studenter som genomför sin sista praktik i förskollärarprogrammet.
De nya arbetslaget pratade knappt med mig så fick ingen direkt erfarenhet av dem. Ställde massa frågor men blir lite svårt när man inte får något engagemang tillbaka.
Jag blir bara lite förvånad över att ni tycker det är mycket frånvaro att vara borta 2 veckor under pandemin? De jag jobbade med inom LSS var sjuka oftare och längre av vad jag var. Samma gäller när man pratar med folk ute på förskolorna som jag nu är vikarie på. Den enda sjukdoms historian folk får veta på intervjuerna är min förkylning under pandemin.
Jag tycker själv inte jag är sjuk så ofta men kommer ju in som vikarie på en avdelning pga folk är sjuka. Är ju inte så konstigt tycker jag, att jag också blir sjuk då. Som vid magsjuka, båda gångerna kom jag in som vikarie och på den ena förskolan var 10 av 17 pedagoger hemma med magsjuka. Samma magsjuka jag sedan fick.
Fick iallafall svar idag av de två förskolorna som jag väntade svar ifrån. Den ena berättade att de inte fick tag i min ena referens fast de försökt flera gånger. Jättekonstig då hon alltid brukar svara direkt men kanske är på semester?