Inget hjälper!!!

A

aana

Min häst står nu på djursjukhus och blir behandlad för hasledsinflammation, men medicinering och spolning av leden hjälper inte. Idag ska de gå in med kamera i leden och titta. Någon som varit med om något liknande, vad kan det vara. På röntgen syntes inget, förutom utläkt spatt. Är orolig.
Mvh.

Sv: Inget hjälper!!!

Är det infektion i leden? :confused:
Har hästen sprutats i leden tidigare, eller hur har infektionen uppstått? Vad tror veterinären om utsikterna?
Jag har inte haft infektion i led på någon av mina hästar, däremot inflammation. Det har (hittills) slutat bra.
Jag håller tummarna!

Min arbetskamarrat har opererat sin häst mot en infektion i knäleden bak. Min häst har opererats för knäledsinflammation bak.
3 år i sträck har vi sprutat leden men denna gången letade veterinären lite mer. Med ultraljud fann dom att minisken hade varit sönder och flagat av lite småbitar som trillat ner i ledvätskan. Detta gjorde att ledkapslen blev förstorad.
Titthålsoperation gjordes för 5 v. sedan och jag får redan skritta i 30 minuter om dagen. Jag förstår faktiskt inte varför dom inte ultraljudar mer... Min häst har blivit röntgad 3 ggr i smamma knä... men aldrig förut blivit ultraljudad, och det är ju inte svårare iaf...

Hon har både infektion och inflammation i hasleden. idag har de gjort titthål och skrapat bort levrat blod inuti leden. Framtidsutsikterna sägs vara dålig och jag skulle börja tänka på det värsta. det är tagna nya prover också som ska vara klara i början på nästa vecka.
Vet ej vart skadan kommer ifrån, kan ha blivit stucken eller stuckit sej på ngt. och kanske så är hon dräktig också, syntes inget på ultraljudet ännu men det kunde vara för tidigt att se.
det där med ultraljud i benet ska jag höra med dom om, tack för tipset. jag känner mej helt nere i skorna, men tack för det ni tipsat om.
Mvh.

Din stackare!!! Dom har alltså inte hittat ngt "skräp" i leden? Troligtvis är ju detta bortsköljt nu iaf.
Men om hon är dräktig kan dom väl ge henne ngt så att hon kan "överleva" den tiden iaf. Om det nu skulle vara så illa att det blev tvunget. Då har du ju ngt att trösta dig med, eller vad man säger... Usch... känner mig lite hemsk nu...
Jag vet att vissa veterinärer klipper av nerver för att de ska klara en fölning, men jag vet ju inte om det går i detta fallet. Vet inte om dom gör det här i Sverige heller.

Imorrn kommer pållan hem :banana: . Efter att ha blivit förberedd i förra veckan på det värsta så ringde vet idag och sa att jag kunde hämta henne. Ska gå i sjukhage 4-6 veckor, sen får vi se. Hon är skrapad i leden, fanns lite skit där men inget allvarligt efter vad jag förstått. Svullnaden är borta, går finnt på plant underlag i skritt men är rätt halt ännu i traven. Jag hoppas nu verkligen på det bästa och det är att hon blir smärtfri och mår bra så får hon vara vår lilla sällskapshäst om hon inte blir av med hältan. jag är ändå så glaaad.

Vill bara uppdatera med att svullnaden va inte alls borta när vi kom för att hämta hem henne (se annan tråd), och halt som attan i skritten också. Låter lite konstigt om man läser detta och sen tråden jag skrivit senare. Mvh.

Liknande trådar

Hästvård Idag var vi iväg på klinik och känner bara att jag skulle vilja ventilera mig lite. Se om fler kanske har liknande problem? Veterinären...
Svar
0
· Visningar
305
Senast: Zevzan
·
Hästvård Jag vet att man inte ska spekulera men i väntan på veterinärtid kan jag inte göra annat 🫣 Hästen blev i princip blockhalt vänsterbak...
Svar
13
· Visningar
1 165
Senast: MiniLi
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
945
Senast: Sirap
·
Hästvård Jag behöver er hjälp buke-vänner! Jag står inför ett etiskt dilemma med min häst som skadar sig gång på gång. Han är 5 år och jag har...
Svar
17
· Visningar
1 736
Senast: Willys
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama