ingen usa-resa för conny...

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare misscocacola
  • Startdatum Startdatum
M

misscocacola

nu blev de ingen resa till usa för conny.. va tycker ni om de??
visst de ä ju ett minne för livet men åka tvärs över atlanten med en häst.. nja ja vet inte.. ja skulle nog inte åkt även om han såg superfin ut i lördags :love: .. nu undrar ja om de va eran häst skulle ni åkt?

Sv: ingen usa-resa för conny...

Det svåra med att ha en världshäst är inte vilka lopp man ska vara med i,utan vilka lopp man INTE ska vara med i.
I tanke på att Conny nog inte har så högt avelsvärde(moderstammen är ju både tunn och gammal) gör ju ägarna klokt i att matcha för en lång tävlingskarriär.

Kloka ord av Lines. Conny är ju ändå bara fem år, han har nog tre år ytterligare på sig att fara över. Och precis som Björn nämner på hemsidan, så tar det väldigt med karantän och värmen och luftfuktigheten på den amerikanska östkusten.
Hugo Åbergs Memorial lär vara nästa uppgift, det lär gå undan! :)

Jasså, det blev ingen resa.

Det va nog Björn som stod för det beslutet..så Veijo sitter med armarna i kors o "surar" nu..;)

Ang Conny som avelshingst..inte nog med att stammen är enkel, han är liten och oansenlig och därtill ett sjuhelsikes temerament.

Så jag hoppas vi får njuta av Conny på tävlingsbanan i många år till..

Goop har ju alltid sagt att han ska matcha Conny lugnt för att han skall ha häst imånga år. Det är inte så ofta man hör så kloka ord från våra proffs

Nej, en eloge till Björn för den inställningen.

Det är sådan bra PR för sporten också att få följa en häst över längre tid!

Det är annat än radiosportens; Avd 2 häst nr 8 Avd 3 häst nr 5..som en annan lottorad..:devil: :crazy:

Nu när vi har dömt ut honom så,så kommer han säkert bli det här århumdradets svar på Valley Victory :D .

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 208
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 523
Senast: Sassy
·
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 532
Senast: Paddington
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 764

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat