Ingen som vill låna en valp? *vissel*

Alexandra_W

Trådstartare
Jag har drabbats av ebolainfluensa. Idag är första dagen sen i lördags som jag kan sitta upp längre stunder. Gå längre än till postlådan är överkurs än dock.

Valpen har skött sig LÅNGT över förväntan faktiskt, de har ju bara fått superkorta kissrastningar sen i söndags, och snällvalpen har hållit sig riktigt städad, och jag är grymt imponerad faktiskt. Dessutom har han kommit med presenter till mig när jag var sängliggande, sådana värdefulla, fina gåvor som slemmiga halvtuggade tuggben, vällagrade märgben och dregliga leksaker. :love:

Nu börjar det dock pysa ur öronen på honom, fullt förståeligt. De senaste 20 minutrarna har han:

Tagit min strumpa. Den jag hade på foten.
Kastat en boll (i plysch dock) i huvudet på mig.
Slagit den äldre hunden i huvudet med en stulen petflaska
Sorterat om min tvätt enligt ett system jag inte fullt ut förstår tanken bakom
Släppt ett enkilos märgben på min stortå
Fyllt vattenskålen med 'badleksaker'

Så, ingen som har lust att låna en valp i några dagar eller så? :devil: Alt har ett bra förslag på hur man typ bygger ett löpband för valp lite raskt sådär? *s*

Sv: Ingen som vill låna en valp? *vissel*

Ebola?:eek:

Är inte det farligt, och smittsamt? Eller vad yrar jag om?

Jag skulle gärna haft din lille valp några dagar.:)

Ebola är dödligt osv ja, jag förutsatte att det framgick att det var min omskrivning för hemskt vidrig influensa bara. Jag ber om ursäkt om jag skrämdes. Absolut inte meningen!

Alltså... Han vill ju bara hålla dig lite sysselsatt :angel: Så jag tycker du ska vara tacksam som har en sån omtänksam valp :D

OT

Vad är det för valp?
Hade jag varit på lagom avstånd hade han fått vara här! Keo hade blivit stormförtjust!

/Syrsa

Alltså... Han vill ju bara hålla dig lite sysselsatt :angel: Så jag tycker du ska vara tacksam som har en sån omtänksam valp :D

Jodå, jag är faktiskt imponerad hur länge han lyckades hålla sig i skinnet. Och han är ju inte så dryg att stå ut med nu heller, mest synd om honom, som inte fattar varför ingen vill något roligt alls ju. Och omtänksamheten är det absolut inget fel på, med tanke på det stora antalet mycket fina presenter jag fick. Han måste trott matte var döende när han började skänka bort vällagrade, mustiga märgben ;)

Men synd jag inte har några hundvana kompisar eller liknande i närheten som i alla fall kunde ta med det lilla livet ut i skogen nån timme. Får försöka dopa mig imorgon så jag kan gå med dem en sväng, annars får jag nog se om pappa är borta och jobbar eller hemma, för är ju synd om stackarn nu, inte hans fel han är ung och glad och matte är sjuk och tråkig.

OT

Vad är det för valp?
Hade jag varit på lagom avstånd hade han fått vara här! Keo hade blivit stormförtjust!

/Syrsa

En sån här, fast numera trimmad ;)

thumbnail.aspx

piggelin-piggelin-pigge-pigge-piggelin:angel:

Vikken sötnos!

/Syrsa

Sätt honom på tåget till Nyköping,så kan jag lösa ut honom!:D
Kan han få springa av sig i skogarna här!
Jag har semester veckan ut! Inga problem!

Vet precis hur du har det! har just kommit på benen efter en veckas mer eller mindre sängläge. Min snart ettåriga schäfertik har också haft lite kryp i benen (och munnen...)....
Värst har det nog varit för min gamla riesenhane (12 år)....Han har verkligen varit utsatt för diverse upptåg. Och inte kan den gamle gentlemannen säga ifrån heller, ser bara mest uppgiven ut.
hade du bott i närheten hade din lilla absolut fått komma hit och hälsa på!
Hoppas ni får hjälp med sysselsättningen!
Krya på dig!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer

Hästrelaterat

Tillbaka