Ingen ro i kroppen...?

Sv: Ingen ro i kroppen...?

Då han var 1,5-4,5 månad gammal sov han bra

Detta känner jag igen. Båda våra barn sov hela nätter mellan 2 och 4,5 månader. Sen började de plötsligt vakna igen. Ibland massor av gånger varje natt, med långa vaken-perioder.

Mitt enda tips är att stänga sovrumsdörren och barnsäkra sovrummet. Lägga madrasser/kuddar nedanför sängen (ifall barnet trillar ur sängen). Och sen försöka sova så gott det går, även ifall barnet är vaket och stökar runt i sängen. Till slut blir man så trött att man kan sova trots att man har en klarvaken, jollrande bebis krypande över sig - och ändå har man nån slag radar igång, så att man (oftast) kan vakna och fånga ungen precis innan den trillar ur sängen, eller börjar äta på krukväxterna.:crazy:

Vi har inte gett mat på nätterna. Möjligen vatten i nappflaska (och lärt oss sova fast bebisen roar sig med att dutta vatten i sängen och på oss).

Sv: Ingen ro i kroppen...?

Jo jag vet precis! Men....jag vet inte....jag är för vek att säga ifrån helt enkelt antar jag:(

Sparka pappa ur sängen, ta i öronproppar och härda ut. Du vet ju att det behövs och att det kommer att funka efter en tid. :)

Det är barnets pappa vi pratar om, inte kommer bebis att lida av att bli omkringburen av honom en natt?

Liknande trådar

Småbarn Nu behöver jag eran hjälp... Vi har en tjej här hemma som fyller tre år i sommar. Hon har ALLTID varit väldigt svår att söva och har...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 196
Senast: Lingon
·
Småbarn Dottern är ganska nyss fyllda 2 år. Hon har aldrig sovit en hel natt i sitt liv (om en med hel natt menar från nattning ca 21 till...
Svar
7
· Visningar
1 932
Senast: inverterad
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 216
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Spinoff på nattjobbs-tråden! Utlämnande och långt :o Är i valet och kvalet om jag måste ta tjänstledigt och söka nytt jobb. Jag trivs...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
20 661
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar