P
Ponnytroll
Jag måste byta stall ganska så akut, och det jag hittat som passar oss bäst vad gäller storlek och kvalitet på hagar, hästkompisar, ridvägar och träningsmöjligheter har inte lunchutfodring i hagen. Nu på vintern går hästarna ute ca 8-9 timmar, det känns som väldigt lång tid utan mat? Hur länge klarar dom sig utan vad gäller risken för magsår? Hur hungriga blir dom? Kan ju tänka mig vilket humör jag skulle vara på om jag inte fick äta på så lång tid när jag är vaken... Hur funkar det för er som inte ger era hästar lunch?
Han skulle så klart få så mycket hö han kan äta när han står inne, men räcker det? Stallet passar oss perfekt i övrigt, bortsett från att jag gärna hade haft mer utevistelse, men med mat då så klart.
Hagarna är stora, fina och kuperade, och det finns träd och buskar att gnaga på, samt lite gräs när snön försvinner. Inte så dom kan livnära sig på det, men för sysselsättningen skull i alla fall.
Han skulle så klart få så mycket hö han kan äta när han står inne, men räcker det? Stallet passar oss perfekt i övrigt, bortsett från att jag gärna hade haft mer utevistelse, men med mat då så klart.
Hagarna är stora, fina och kuperade, och det finns träd och buskar att gnaga på, samt lite gräs när snön försvinner. Inte så dom kan livnära sig på det, men för sysselsättningen skull i alla fall.