Ingen färg på benen.

MissFideli

Trådstartare
Jag är rödlätt och blir därför inte jättebrun. Men benen är värst, dom behåller din vintriga vitgråiga färgen hur mycket jag än solar. Hur kommer det sig?
 
Jag är rödlätt och blir därför inte jättebrun. Men benen är värst, dom behåller din vintriga vitgråiga färgen hur mycket jag än solar. Hur kommer det sig?

Jag är mörk och var likadan. Tills jag åkte till thailand i 2 veckor, var som att den intensiva solen kickade igång färgen på mina ben!:rofl: Sen dess så blir jag alltid brun på benen, om än inte lika lätt som övriga kroppen, men brun blir jag!
 
Jag upplever att juu mer man solar, desto lättare blir det att få färg. Jag har inte ro att ligga och pressa men är ute ganska mycket. Jag blir jättebrun om armar och ansikte men ex ben och mage tar mycket längre tid
 
Jag upplever att juu mer man solar, desto lättare blir det att få färg. Jag har inte ro att ligga och pressa men är ute ganska mycket. Jag blir jättebrun om armar och ansikte men ex ben och mage tar mycket längre tid

Jag låg ute nästan varje dag sommaren 2018. Dock bara 30 min/gång för att inte bränna mig. Aldrig varit så brun i ansiktet och på armarna nångång. På benen såg man knappt randen efter shortsen.
 
Jag är mörk och var likadan. Tills jag åkte till thailand i 2 veckor, var som att den intensiva solen kickade igång färgen på mina ben!:rofl: Sen dess så blir jag alltid brun på benen, om än inte lika lätt som övriga kroppen, men brun blir jag!

Så var det för mig med. Intensivt solande på tvåveckorssemestern, sen kom benen igång även hemma
 
En till här som alltid har vita ben trots att jag varit ute å solat. 😅 🙈
bruna vs vita ben.webp
 
Jag får bara bruna ben om jag börjar tidigt med att ha mkt hög solskyddsfaktor på dem. Sen trappar jag ner spf:en allteftersom. Tillslut solar jag ett par ggr med bara lite vanlig lotion. Då blir de bruna! Smörjer jag inte in dem alls är de i princip vita hela sommaren hur mkt jag än har dem i solen.
 
Jag får bara bruna ben om jag börjar tidigt med att ha mkt hög solskyddsfaktor på dem. Sen trappar jag ner spf:en allteftersom. Tillslut solar jag ett par ggr med bara lite vanlig lotion. Då blir de bruna! Smörjer jag inte in dem alls är de i princip vita hela sommaren hur mkt jag än har dem i solen.

Intressant! Ska absolut testas.
 
Jag är rödlätt och blir därför inte jättebrun. Men benen är värst, dom behåller din vintriga vitgråiga färgen hur mycket jag än solar. Hur kommer det sig?

Jag är brunhårig men väldigt blek och mina ben får nästan aldrig färg. Av någon underlig anledning brukar fötterna bli solbrända dock.
 
Visa bifogad fil 52580

Har solat några timmar i dag, och nån timme förra veckan.
Bruna ben helt klart!
Kanske har att göra med olika känslighet i pigmentet och hur mycket de utsätts för sol.
I år är planen att få bruna ben och din färg som du har hade jag varit mer än nöjd med!
Brukar vara hyfsad på armarna så det blir en sådan kontrast mot benen och det gillar inte jag.
 
Jag har ett par väldigt röda ben nu sen ja låg ute i solen i ca 45-60 min på rygg, dock är ansiktet bra mycket rödare än benen (som vanligt). 😅
 
Jag tänker att pigmenten är hudens försvar mot sol som byggs upp gradvis och själv har jag väldigt liten mängd pigment överlag. Benen är om möjligt blekare än resten av kroppen och det borde bero på att jag nästan alltid har solskydd i form av kläder på dem? De exponeras inte för sol och bygger därför inte upp något pigment...
 
Jag tänker att pigmenten är hudens försvar mot sol som byggs upp gradvis och själv har jag väldigt liten mängd pigment överlag. Benen är om möjligt blekare än resten av kroppen och det borde bero på att jag nästan alltid har solskydd i form av kläder på dem? De exponeras inte för sol och bygger därför inte upp något pigment...
Jag tror på det.
Exponerar inte mina fula ben mer än absolut nödvändigt. Plus att jag hemmavid oftast går i långa byxor för att skydda mot nässlor, buskar och framförallt mygg!
Mina ben är vitbleka.

Förr brukade jag hjälpa upp det hela med brun utan sol om jag var tvungen att visa benen.
 
Jag har kritvita ben. Brukar köra med Niveas lotion som gradvis bygger upp lite brunt. Sen fixar solen vart efter. Tar kanske en vecka, säkert olika på hur blek man är, men man ser inte så likblek ut. Så det är inte som brun utan sol där man blir brun direkt... och kanske flammig 😀
 
Flytta utomlands och gå i shorts jämnt brukar hjälpa mot vita ben :D

Nä men allvarligt talat mina ben har nu efter några års invänjning med tidig shortsperiod börjat få lite färg.

Funderar allvarligt på brun utan sol bara på benen :) De matchar inte armar och ansikte
 

Liknande trådar

Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
960
Senast: ako
·
Kropp & Själ Jag har en vårta på ena fingret. Den sitter illa till och gör j*kligt ont till och från. Efter drygt 3 år har den fortfarande inte velat...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 017
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
13 495
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 142
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp