Ingen fantasi :S

A

Alltiidjag

Hejsanhejsan :) Nu är det så att ja gärna vill ha lite tips på vad man kan göra med sin häst så att den motioneras från marken :D Alltså, det börjar bli lite tjatigt att bara rida ut och rida på ridbanan... visst de är ju jättekul! Men jag vill ha lite variation :) Tömkörning och longering funkar ju oxå! Men jag vill ha några andra tips om det finns några :) Skulle vara jättekul om någon hade något bra tips ;)

Sv: Ingen fantasi :S

jag brukar va ute och jogga med mina ponnysar ;P
urmysigt, och bra för konditionen också ;P

jag brukar också cykla en hel del med min ena ponny, när jag inte orkar rida :p

vet inte om det va sånt du menade, men jaja

Skrämselträning? Undersöka nya saker, som att be pållen stå på en pall, börja trickträna (vem vill inte lära sin häst att buga? ;)) eller varför inte köra igång en löshoppningstävling med häst?

Jag har massa tips! :rofl:

• Långpromenader
  • Cykla med hästen
  • Jogga med hästen
  • Trickträning
  • Löslongering
  • "The Seven Games"
  • Skrämselträning
  • Rid barbacka/med grimma

Finns massor, lycka till!

Jag går, springer, cyklar, tömkör, kör, arbetar på långa tyglar, övar ridövningar med min häst i varierande grad. Vid all träning blandar jag mellan 3-4 positioner och mellanting mellan dem - honom bakom, vid hans bog, vid hans höft och bakom och antingen lös, med endast rep runt halsen eller grimma eller bettlöst träns vid långa tyglar.

Detta går att variera i det oändliga och jag vill att ALLT ska fungerar från alla positioner i slutändan.

Igår kunda jag springa bakom honom på min löprunda och låta honom busa iväg före och sedan väntade han in mig eller så bad jag honom göra halt :bump:

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
581
Senast: MiniLi
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 154
Senast: Gunnar
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 102
Senast: MiniLi
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 817

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?

Hästrelaterat