Ingår i stallhyra, hur tänker stallägarna?

Sv: Ingår i stallhyra, hur tänker stallägarna?

Rejäla hagar, lagom många hästar och rejäl utevistelse, det är ju tyvärr inte en självklarhet överallt! :crazy:

Sv: Ingår i stallhyra, hur tänker stallägarna?

Utedrift finns väldigt få om ens några häromkring, inte tillgängliga för mig iallafall, de som finns är antingen väldigt långt bort, eller tar bara emot islandshästar av någon anledning. Hösilage är riskfyllt då det ofta kan vara lika torrt som hö om man har otur, ensilage är det enda säkra här. Halm har fungerat (väldigt bra halm, mycket lite damm) i ett kallstall vi stod i, det var väldigt dammfritt i hela stallet, men inte i andra mer "instängda" stall, trust me, jag har provat alla alternativ ;) Sopning har jag också märkt kan gå emot vissa människor väldigt mycket, jag tycker också att man borde kunna sopa ordentligt när hästarna inte är inne, men de som inte har problem med sin häst ser inte vad det skulle skada.

Haha jo jag förstår att man garderar sig mot tokiga människor som har det ena lustiga kravet efter det andra. Allt jag önskar är sånt som håller min häst frisk, såsom foder, strö och sopning:) Inga täckesbyten alls här, hon sätter en rejäl vinterpäls ;)

Liknande trådar

• Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 998
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 225
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 889
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv