Sv: Ingår i stallhyra, hur tänker stallägarna?
Det beror ju helt på vad stallägaren till de olika stallen tycker!
Är det ett stall där stallägaren själv odlar sitt foder eller kanske köper in stora partier, då kan det ju av olika skäl vara svårt att ha eget foder. Tänker på att det kanske inte finns förvaringsutrymme för egen foderförvaring.
Likaså kanske det är en stallägare som haft mycket dåliga erfarenheter av att alla (eller vissa) håller med eget foder och därför bestämt sig för att alla ska ha samma foder, punkt.
Och så finns det ju stall som har möjlighet att i allafall till viss gräns anpassa sig till enskilda behov, och ett sådant stall vore ju perfekt för din häst
Du får ju helt enkelt fråga när du ringer på stallplats!
Min erfarenhet när det gäller hästar är att om man får rätt sorts (läs fel sorts...) hästfolk i samma stall och släpper fritt hur det ska vara med foder, rutiner osv, då blir det fullkomligt kaos!
Folk får ideer som gör att skötseln av kusen blir ett heltidsjobb, bara för att det tillåts så får ägaren för sig både det ena och det andra i "special"! Och i ett sådant stall kommer ju stallägaren förr eller senare att tröttna och införa samma regler för alla!
Men å andra sidan så finns det ju stall där det fungerar utmärkt med lite special med vissa hästar, för det är "rätt sorts" hästägare där!
Personligen så har jag några "måste vara så" när det gäller min häst, och när jag till vintern kommer leta stallplats så tänker jag välja ett stall där de behoven jag har tillgodoses! Precis som jag har lite tyckande jag känner jag kan tumma på om stallet i övrigt verkar ok.
Lycka till med letandet efter ny stallplats, hoppas du hittar en du blir nöjd med!