Inga pengar till Malmö ridklubb

(Ridsport)
Malmö ridklubb saknar omklädningsrum till sina 1000 medlemmar, har bara två toaletter och ett ridhustak som läcker in vatten. Men Malmö stad har inte ens besvarat frågan om ett lån, som klubben skickade in för ett halvår sedan.

Läs mer...

Sv: Inga pengar till Malmö ridklubb

Ja det är helt otrologt. Vi skriver år 2009 och fortfarande är kvinnodominerade sporter inget värda.

Det är uruselt!

Malmö stad är inget undantag i detta, så här har vi ryttare det i nästan hela landet.

(Ridsport)
Malmö ridklubb saknar omklädningsrum till sina 1000 medlemmar, har bara två toaletter och ett ridhustak som läcker in vatten. Men Malmö stad har inte ens besvarat frågan om ett lån, som klubben skickade in för ett halvår sedan.

Läs mer...

Man kanske kan anmäla kommunen när hästarna förstörs av groparna i ridhuset. Det stänker rätt bra på oss på läktaren när det ösregnar. Fast vad då ett ridhustak??? Det är problem med båda ju.

Jag blir ganska förvånad av detta eftersom personalen vågade vara positiva förra veckan och allt detta ligger ute på hemsidan så det pågår ju jobb - klubbens egna pengar kanske?:

http://www.malmoridklubb.se/index.jsp?id=11&main=1409

Förövrigt vänder jag som har dottern på klubben mig lite emot det där med jämförelsen med konstgräs. Dottern spelar nämligen just fotboll också och en av de planer som fått konstgräs är allsvenska klubben LdB:s hemmaplan Malmö IP som uteslutande är en damklubb (f.d. Malmö FF dam) även om andra klubbar ibland lånar planen till träning. Jag vill också tala om att tjejfotboll är den snabbast ökande sporten i Sverige just nu vad jag hört och att det finns lika många tjejer som killar på juniornivå...

Även i dotterns gamla klubb hade man en fin plan som måste hållas fin till A-laget medan även killjuniorerna vackert fick träna på grus och omklädningsrummen var både mögliga och fulla av trasiga eluttag så detta drabbar alltså killarna i lika stor utsträckning. Det är fritidsnämnden i Malmö som inte sköter sitt jobb. Se bara på alla skandaler med våra simhallar som rasar ihop antingen av stormar för att de är tält eller av att betongen smular sönder så massor av simklubbar nästan gått i konkurs och staden har tappat sina nationella simhoppstalanger som inte kunnat träna någonstans utan har lämnat Malmö. :crazy:

En eloge då till Halmstad kommun som gjort ganska mycket på klubben där. Sedan finns det flera mindre klubbar som inte får lika stor hjälp, men, men...

Vad det gäller arenor kanske man kan ha viss förståelse för att fotbollen drar ganska mycket mer publik än vad hästtävlingar gör. Jämför allsvenskan i fotboll och hoppning:crazy: Och nämner vi sen dressyr så vet vi hur mycket publik det brukar dra, när ofta inte ens egna laget stannar kvar och hejar på lagkamraterna, om inte de har placeringschans, förstås.

Mrn inga ungdomar idag borde behöva byta om i mögliga lokaler, frågan är bara vem som ska stå för fiolerna...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 919
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 529
Senast: Calmiche
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 995
Senast: kma
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 137
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama