A
ArabianGirl
Om man ger hästen ett färdigfoder, från tex Krafft eller Hippo, behöver man inte ge några mineraler då?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det brukar stå en minimigiva för att helfodret ska täcka behovet. Många verkar tro att ha både hängslen och livrem är bäst och ger helfoder plus mineraler. Då faller ju idén med helfoder ganska platt...
Det brukar stå en minimigiva för att helfodret ska täcka behovet. Många verkar tro att ha både hängslen och livrem är bäst och ger helfoder plus mineraler. Då faller ju idén med helfoder ganska platt...
Så kraftfodertillverkarna vet inte alls vad de pysslar med då m a o
Så kraftfodertillverkarna vet inte alls vad de pysslar med då m a o
Ingen fodertillverkare kan ju veta vad just ditt grovfoder innehåller, vad din häst väger och hur din häst tränas. alltså kan de inte veta din hästs behov.
Rekommenderade mängder på fodersäckar har jag aldrig någonsin brytt mig om. Jag räknar ut vad min häst har för behov och ser till att de täcks.
Tänk om fler kunde träna sina "hästögon" istället och läsa av sina hästar; hull, hårrem, energi. Fast det är ju betydligt svårare att lära sig förstås, och tar mer tid.