Information om stamtavla

Sinfonie

Trådstartare
Mitt sto är e. Falleur - Gigolo - Judex **
Jag har sökt på forumet, googlat osv utan att hitta speciellt mycket information om stammen.

Någon som vet något? Allt är uppskattat :laugh:

Sv: Information om stamtavla

Falleur godkändes som gångartsbegåvning som sexåring. Jag såg honom när han visades första gången som treåring och han hade en underbar trav! Han var brun med bläs och fyra vita fötter, tävlades i medelsvår dressyr.

Omdöme exteriör
Utmärkt ridhästmodell med lång väl ansatt hals. Bra manke och djup, ngt lång rygg, långt kors. Ngt parallelllförskjuten och knipt fram. Excellent skritt, vägvinnande med god ryggverksamhet. Utmärkt trav med god bogfrihet och takt. 997109=44

2004 sänktes han till C och togs ur aveln.

Falleurs far Silvan tävlades i dressyr upp till medelsvår innan han exporterades till USA där han gick svår dressyr. Silvan var en son till Ceylon som bl a även lämnat Master, svår internationell dressyr och med på rankningslistan av världens tio främsta dressyrförvärvare.

Gigolo lever och tävlas upp till svår dressyr. Han är en son till Lussans Guinness, svår internationell dressyr.

Omdöme exteriör
(våren-99) Maskulin något kortlinjerad och överbyggd hingst. Vackert huvud, välformad något brett ansatt hals, djup liggande bog, bra sadelläge och kors. Något parallellförskjuten fram, i övrigt välbenad. Energisk och rörlig skritt med god takt. Taktmässig, bogfri och luftig trav med god elasticitet. 8 8 8 9 8 = 41

Omdöme gångarter
Mycket rörlig, avspänd och vägvinnande skritt. Taktmässig, lätt, spänstig och ändamålsenlig trav. Mycket välbalanserad rytmisk bärig galopp. 9 8 9

Omdöme testryttare dressyr
Mycket god ridbarhet. Rätt inställning till arbetet. 10 9

Omdöme hoppning
Hingst med god rytm, framåtbjudning och taxering. Den har god benteknik bak, men hänger något med frambenen. Gott temperament, orädd och samarbetsvillig. 7 8

Omdöme testryttare hoppning
Trevlig att rida, något begränsad kapacitet i hoppning. Bra ryggverkan. 7 6

Härstamning
Fadern, Guinness, genomförde ett bra bruksprov och blev godkänd direkt med 15,5 p. Han har sedan dess utvecklats till en av våra mest lovande dressyrhästar, med internationella segrar och placeringar t.o.m. Intemediaire I. Modern Viette (5) är 163 cm, och har en avkomma som vunnit i dressyr Prix S:t Georg

Gigolo höjdes till A 2007

Judex xx var född i Polen där jag har för mig att han tävlades i svår hoppning. Han lånades till Sverige och har här lämnat bl a två hästar i svår fälttävlan.

Omdöme exteriör
God hingstkaraktär av utmärkt ridhästmodell. Vackert huvud, lång, väl ansatt hals, mycket bra bogläge.. Något kort manke, något lång och låg i ryggen, mycket bra kors. Bra skelett, hänger i knäna fram, något uttåad fram och nystar, långa skenor bak. Lång och taktmässig skritt och mycket bra travrörelser med bra driv. Poäng: 98788= 40 ( 11 år).

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 973
Senast: Lavinia
·
Avel Hejsan! Jag har letat och googlat överallt för att hitta info om min tyskfödda häst. Men jag får inte fram något. Tänkte om det finns...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 877
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 471
Senast: Habina
·
Utrustning Hej! Jag har googlat och sökt i forumet men inte hittat något svar på min fråga, men finns det någon tråd dom tar upp specifikt denna...
Svar
5
· Visningar
1 549
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka