Införande av halva poäng på bruksprovet

AW

Trådstartare
Vad tycker ni? Bra eller dåligt? Från och med i år får nämnden använda halva poäng vid exteriör, gångarter och hoppning. Jag tror att det blir väldigt bra med det är alltid lite skrämmande när nya saker händer, speciellt om man har med en egen hingst samma år de gör förändringen... ;)

Sv: Införande av halva poäng på bruksprovet

Jag tror det kommer att bli bra med halva poäng. Det finns ju en del hästar som skulle fått bättre poäng om det funnits halvor. Men Jag tror inte du behöver oroa dig över din hingst.. Han är ju sååå grann. Har du bestämt dig vart han skall stå om han blir godkänd?

Jag tror det kan vara en bra och peppande idé! Samtidigt som jag kan ser framför mig hur folk retar sig att de var så mycket närmre "det högre heltalet"

Jag har hört flera domare önska att de kunde ge halva poäng, tycker att det ska bli intressant att se hur det används!

Precis som Görel har jag hört flera domare som har önskat att den möjligheten ska finnas. Så jag tror absolut det kan vara bra. Men som någon tidigare nämnt så tror jag inte du behöver oroa dig, Luxus kommer dansa sig igenom. :laugh:

Är detta sant? I så fall är det på tiden, tycker många gånger att man sett flera individer som fått samma poäng men dem skulle absolut ha separerats med halv poäng.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 220
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 849

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Lymfangit
  • Dressyrsnack nummer 18