Inför en tävling mm..

E

Empan

ja ska göra ett projetkarbete i skolan o hur det går till inför en hopptävling.
skulle behöva lite hjälp med hur andra lägger upp sin träning och hur man förbereder sig för tävlingrna. och hur man lägger upp sin tävlinsdag. :) :confused:

sen hade det med varit jätte kul o få höra vad folk har gjort för tabbar ute på tävlingen!
jätte tacksam för alla svar som kan användas vid min träning o tävling och utvärderingar i mitt projektarbete!
:banana:

Sv: Inför en tävling mm..

Empan skrev:
ja ska göra ett projetkarbete i skolan o hur det går till inför en hopptävling.
skulle behöva lite hjälp med hur andra lägger upp sin träning och hur man förbereder sig för tävlingrna. och hur man lägger upp sin tävlinsdag. :) :confused:

sen hade det med varit jätte kul o få höra vad folk har gjort för tabbar ute på tävlingen!
jätte tacksam för alla svar som kan användas vid min träning o tävling och utvärderingar i mitt projektarbete!
:banana:

Lägger upp min träning så att jag brukar klättra ca. en gg i veckan, rida ut en gång till, dressyr ca. 3 ggr i v, skritta ut ca en halvtimme innan och efter, hoppträna en gång i veckan. Brukar lägga in markarbete i dressyren. Han står en dag i veckan. Dagen innan tävling rider jag bara loss grabben och känner lite på hur han känns.

På tävlingsdagen brukar han få gå in i transporten efter veterinärbesiktningen. Skrittar länge, travar sedan, galopperar mer än travar. Hoppar krysset några ggr i trav och galopp. Hoppar räcke och oxer lågt. Hoppar upp lite grann till den höjden jag ska tävla på. Sedan innan jag går in på banan hoppar jag upp ett högre språng och går sedan nästan rakt in på banan.

Hmm, glömt banan, ridit förbi startlinjen och gjort en volt. Gjort volt inne på banan. Halt när jag glömt banan. Trillat av räknas väl nästan lite som tabbe tycker man väl :) haha...

hoppas du fick lite hjälp iaf :)

Sv: Inför en tävling mm..

du får gärna adda min msn så kan jag berätta om mina tävlingsdagar :)
Burken_nkpg@ .

Liknande trådar

Dressyr Jag är helt grön inom dressyren som tävlingsgren, men har dock tävlat hoppning under flera år som ponnyryttare på en annan häst än den...
Svar
2
· Visningar
1 324
Senast: Billy
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
702
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 022
Senast: NotlikeI
·
Gnägg Vet absolut inte under vilken rubrik jag ska lägga denna tråd, har försökt läsa på men det var inte helt lätt, hoppas att det funkar så...
Svar
19
· Visningar
1 986
Senast: hoppeloppe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka